El FICX ufierta nesta sección, qu’en 2024 pasa a tener la so propia estaya fuera d’Esbilla, una mimada selección na que los xéneros clásicos son afrontaos dende óptiques artístiques úniques y xabazmente heterodoxes.

Cuatro llargumetraxes van tener el so estrenu estatal en Xeneración Mutante: Laguna Mental de Cristóbal Arteaga (estrenu internacional), Real de Adele Tulli, Paying For It de Sook-Yin Lee y Boreal de Pelayo Muñiz Cabal (estrenu mundial).

Laguna mental (Chile, España) ye la última película de Cristóbal Arteaga, cineasta chilenu afincáu en Madrid que pasó pol FICX en 2019 con As mortes. En pasando por SanFic, el director presenta agora nel FICX l’estrenu internacional d’esta hilarante comedia meta-cinematográfica, na qu’un actor enfundáu nun traxe de croma vaga por un pueblu de Chile tratando d’alcontrar al restu del equipu de rodaxe.

La cineasta italiana Adele Tulli reflexona en Real (Italia, Francia), película estrenada mundialmente en Locarno, sobre la esperiencia humana na era dixital, onde la distinción ente lo real y lo virtual ye cada vez más fráxil. Faenlo al traviés d’una multiplicidá d’imaxes de naturaleces heteroxéneess, que van dende les rexistraes con cámares de vixilancia hasta les xeneraes con Intelixencia Artificial.

Con Paying For It (Canadá) la realizadora Sook-Yin Lee firma, dende una perspectiva feminista y autobiográfica, una adaptación de la obra gráfica homónima de Chester Brown. Na película, estrenada en Toronto y que cunta cola producción executiva de John Cameron Mitchell (Hedwig and the Angry Inch), un dibuxante empieza a recurrir a la prostitución cuando la so novia decide redefinir la so relación.

Boreal (España) ye la ópera prima del director xixonés Pelayo Muñiz Cabal, que ganó en 2005 el premiu Nuevos Realizadores del FICX col so proyectu de curtiu Sístole/Diástole. Nel filme, que va tener el so estrenu mundial nel FICX, cuatro amigos axuntar nuna casa rural onde l’ambiente se enrarece por momentos.

Representante del nuevu cine francés queer con doble reconocencia nel Festival de Locarno pol so curtiumetraxe Les démons de Dorothy, Alexis Langlois debuta na llongura con Les reines del drama (Francia, Bélxica). Nél, céntrase na relación d’amor lésbico ente dos cantantes opuestes que se conocen nun concursu televisivu. La cinta, que cunta con Asia Argento y Alma Jodorowsky na repartida, llega a Xixón tres el so pasu pela Selmana de la Crítica de Cannes y el Festival Atlántida de Mallorca y preséntase en collaboración con XEGA (Asociación de persones LGTBI+ d’Asturies).

La Parra (España) ye’l tercer llargumetraxe del cineasta gallegu Alberto Gracia, ganador del Premiu FIPRESCI nel Festival de Róterdam 2013 cola so ópera prima, El quinto evangelio de Gaspar Hauser. Nesta ocasión, el director cunta la hestoria d’un home al que confunden, en volviendo al so Ferrol natal, con un guía sumíu. La película, premiada en SEMINCI, estrenóse mundialmente en Róterdam y cuenta con fotografía de Ion de Sosa y música de Jonay Armes.

La directora irlandesa Aislinn Clarke firma col so segundu trabayo la primer película de terror en gaélicu. Fréwaka (Irlanda) ye una esmolecedora hestoria d’horror folk na que una muyer treslládase a un pueblu aislláu pa curiar d’otra. La cinta llega a la Xeneración Mutante del FICX en presentándose fuera de concursu nel Festival de Locarno y en Sección Oficial en Sitges, onde llogró’l Premiu a la Meyor Banda Sonora.

Trés curtiumetraxes van tener tamién cabida na Sección Xeneración Mutante del FICX: la premiere internacional de Stairs (Luxemburgu) de la cineasta Raha Raz Ghashghai, na que una directora enfrenta’l so primer día de rodaxe; l’estrenu n’España de La noche del Minotauro (Colombia) de Xuliana Zuluaga Montoya, qu’ufierta un relatu fantásticu construyíu con imaxes d’arquivu; y Planetagatik (España) de Eneko Muruzabal Elezcano, nel qu’un científicu cuestiona les polítiques medioambientales tomaes pola so empresa.

La sección Xeneración Mutante va acoyer coles mesmes el Pase Especial 14º Aniversariu del llargumetraxe Campamentu Flipy (España), la comedia (convertida yá en cult movie) de Rafa Parbus rodada n’Asturies y protagonizada por Flipy, Carlos Areces, Eloi Yebra, Pablo Carbonell, Marta Belmonte, Ernesto Sevilla, Raúl Visos, Ignatius Farray, Rosario Pardo y Pedro Reyes. Y el Festival va acoyer amás la proyección especial d’El ataque de los muertos sin ojos (España), película escrita y dirixida pol maestru del cine de terror Amando de Ossorio en 1973, con Tony Kendall, Fernando Sancho, Esperanza Roy, Frank Braña y Lone Fleming como protagonistes.