El conceyal Ramón Tuero acusó güei al gobiernu de debilitar el Plan de Normalización Llingüística al interponer el recursu d’apelación frente a la sentencia del Tribunal Cimeru de Xusticia que l’anulaba. Tal como esplicó’l conceyal del Grupu Municipal Socialista esta mañana, yá alvirtiera que s’anularen toles ordenances y planes de normalización llingüística impugnaos. “El Gobiernu municipal llevó’l recursu d’apelación del Plan de Normalización Llingüística del Conceyu de Xixón al Plenu del 14 de mayu de 2025, y nós fuimos l’únicu grupu municipal que nos abstuvimos. ¿Por qué? Alvertir: la TCXA anuló toles ordenances y planes de normalización del asturianu que fueren impugnaos dende 2016 por requisitos llegales”, señaló.
El PSOE critica que, agora, lo que consiguieron ye atribuyi-yos a les sos 91 midíes una naturaleza orientativa. “Lo que’l gobiernu municipal fixo al recurrir la sentencia ye debilitar el plan, dándo-y fuerza orientadora y non de norma xurídica”, llamentó Tuero.
El conceyal yá pidió nel citáu Plenu que tramitara un nuevu Plan que cumpliera con tolos requisitos llegales que faltaben, ente otros asuntos, l’informe económicu, la memoria, consulta pública… “Y siguimos diciendo -apunta’l conceyal- qu’esa ye la única solución énte la nulidá de la norma aprobada pol consistoriu: tramitar un nuevu plan correctamente, como esixe la llei”,
Dende’l PSOE xixonés esperen, por tanto, que nun cometan otra vegada’l mesmu erru de volver presentar un recursu porque yá fueron condergaos a pagar los costos del xuiciu por perder l’anterior; “perdiéronse munchos meses y amás en nada ayudaron, a la promoción y usu del asturianu nel conceyu”, conclúi.