El Principáu va invertir 13,6 millones para enllantar la ciruxía robótica nel Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA) y l’Hospital Universitariu de Cabueñes. El Conseyu de Gobiernu dio güei un pasu clave para avanzar escontra ese oxetivu, cola aprobación d’un gastu de 5.517.600 euros que va dexar adquirir el próximu añu los dos equipos para los centros de cabecera de les árees sanitaries IV y V.

Esti sistema, que cunta con financiamientu del Fondu Européu de Desenvolvimientu Rexonal (Feder), podrá aplicase en siete especialidaes quirúrxiques: uroloxía, xinecoloxía, otorrinolaringoloxía y ciruxía xeneral, torácica, pediátrica y maxilofacial.

L’alquisición d’estes plataformes tecnolóxiques d’última xeneración va dexar llevar a cabo intervenciones quirúrxiques mínimamente invasivas per vía laparoscópica con visión tridimensional. D’esta miente, la robótica va ayudar a los profesionales a efectuar operaciones complexes con mayor seguridá, precisión, flexibilidá y control que coles técniques convencionales. Amás, esti tipu de ciruxíes favorecen una recuperación más rápida de los pacientes, impliquen menos tiempu d’hospitalización y faciliten una torna más rápida a la vida cotidiana.

La ciruxía robótica xuniráse a la inversión en tecnoloxíes que yá ta en cursu nel sistema sanitariu públicu y que va movilizar más de 24 millones hasta finales de 2023. D’ellos, 12,9 correspuenden al Plan Inveat, a los que’l Principáu va añedir 2,7 millones para nuevos equipos y 8,7 más para obres rellacionaes con ellos. En total, van anovase cinco aparatos (trés TAC y dos resonancies) y van adquirise otros 12 que van ampliar la capacidá diagnóstica y terapéutica en seis centros.