El Gobiernu d’Asturies aprobó ayeri un gastu de 85.868.561 euros pa llicitar la primer fase de les obres de reforma y ampliación del Hospital Universitariu de Cabueñes, en Xixón. Esta decisión adóptase dempués de revisar l’importe previstu pa l’actuación, que la so llicitación quedó erma’l mes pasáu.

La Conseyería de Salú actualizó’l preciu a l’alza para afaelo al encarecimientu del costu de los materiales qu’esperimentó nos últimos meses el sector de la construcción, un problema al que s’enfrenten anguaño toles alministraciones públiques. La intención ye que la obra, que tien un plazu d’execución de 29 meses, s’axudique con baramentu y los trabayos nel hospital empiecen darréu. Pa diseñar el nuevu presupuestu, los técnicos ellaboraron un estudiu detalláu de les distintes unidaes d’obra y realizaron un cálculu con perspectiva temporal, tanto en materiales como n’otros elementos constructivos, de manera que nun se plantegó una medría o xubida puramente llineal.

L’actuación cunta con financiamientu del Fondu Européu de Desenvolvimientu Rexonal (Feder) y apenes va alteriar el funcionamientu del hospital, yá que que se va executar nuna parcela aledaña al este del actual complexu

Nesta primer etapa va construyise un nuevu edificiu de 51.232 metros cuadraos, col que se va doblar la superficie actual del complexu. Esti inmueble va ser el centru de l’actividá asistencial, nel que va primar un modelu d’altu resolvimientu, y al que los pacientes van allegar para ser diagnosticaos y trataos ensin precisar ingresu. Ente otros servicios, va allugar urxencies, consultes esternes, bloques quirúrxicos, UCI, llaboratorios, farmacia, esterilización, diálisis y l’hospital de día oncohematológico. El bloque va constar de cuatro plantes asistenciales, semisótano y suétanu. Amás, va incluyir dos interplantas técniques que van facilitar el caltenimientu d’instalaciones ensin aportar a la área sanitaria.

Asina, na planta baxa van allugase Urxencies y Diagnósticu per Imaxe. Na segunda van tar les consultes esternes, el serviciu de diálisis, gabinetes de pruebes funcionales y despachos médicos. La área quirúrxica, que va cuntar con 19 quirófanos, va ocupar el tercer pisu, nel que tamién s’asitiarán dos unidaes de recuperación postanestesia y otra de cuidos críticos postquirúrgicos. L’hospital de día oncohematológico s’emplazará na quinta planta, que va acoyer amás los llaboratorios d’Hematoloxía y Hemoterapia, Bioquímica, Microbioloxía y Urxencies, según consultes d’hematoloxía y el bancu de sangre. L’últimu pisu va acoyer la UCI y un área de descansu pa les guardias médiques.

L’edificiu va disponer d’un semisótanu, con accesos independientes directos dende l’esterior, onde se van allugar servicios centrales como farmacia, esterilización, almacenes y vestuarios de personal y otres instalaciones.