El Gobiernu d’Asturies va potenciar el programa «Misiones Científicas» con una convocatoria de dos años y más financiamientu pa los consorcios

0
182

El Gobiernu d’Asturies va potenciar el programa Misiones Científicas con más financiación, por que los consorcios públicu-privaos desenvuelvan proyectos y planes piloto, y va ufiertar más tiempu pa la so execución. El conseyeru de Ciencia, Innovación y Universidá, Borja Sánchez, anunció que’l Principáu trabaya na edición d’una nueva convocatoria dotada con 1,6 millones, el doble que l’anterior, y dos años de duración.

Sánchez axuntóse güei con líderes de los consorcios que participaron nesta iniciativa’l pasáu añu para conocer de primera esquito les principales resultancies y les dificultaes na execución de los proyectos. La necesidá de cuntar con más tiempu para desenvolvelos ye una de les cuestiones que punxeron de relieve los seis consorcios que concluyeron los sos planes piloto n’avientu.

Asina, la nueva convocatoria na que trabaya la Conseyería de Ciencia contempla que cada consorciu pueda optar a un máximu de 250.000 euros, cien mil más qu’en 2021, y que disponga d’hasta dos años para xustificar los gastos y rematar les actuaciones.

Asturies ye la primera del estáu en poner en marcha’l programa «Misiones Científicas«, afaciendo’l modelu de la convocatoria nacional a un sistema de collaboración públicu-privada alliniáu coles estratexes europees d’innovación. A la primer edición presentáronse 19 consorcios y, tres un procesu d’evaluación, escoyéronse 6, nos que participaron barganal d’un centenar d’empreses, centros tecnolóxicos y d’investigación, instituciones y colectivos profesionales.

 

Resultancies de los proyectos piloto

 

Les misiones centráronse en dos campos prioritarios: llonxevidá y avieyamientu activu y amenorgamientu d’emisiones y gases d’efectu invernaderu. En concretu, realizóse un proyectu piloto en cada unu de los siguiente programes:
Agroalimentación 0 emisiones, Elder, e-Health, Alimes, Hidrógeno H2 y Maprestas

 

Ente les resultancies de los proyectos figuren el desenvolvimientu d’un observatoriu de borrafes y emisiones del sector agroalimentario; l’estudiu sobro l’usu d’un alga específica y magaya de mazana p’amenorgar les emisiones de metanu entérico del ganáu; la ellaboración d’un mapa del microbioma en persones mayores p’avanzar escontra una alimentación personalizada y un analís sobro l’avieyamientu y la diferencia ente vivir en zona rural y urbana.

Amás, los consorcios ellaboraron una fueya de ruta pal esplegue de la industria del hidróxenu y detectaron más d’una trentena d’investigaciones nesti ámbitu. Coles mesmes, desenvolvieron un proyectu sobro los primeros pasos pal aprovechamientu de ciertes materies primes estratéxiques, como la bauxita o’l coque, y un corsé n’impresión 3D que s’aplica nel Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA) contra la escoliosis idiopática n’adolescentes.

El conseyeru de Ciencia destacó la collaboración ente empreses, centros tecnolóxicos y centros d’investigación xenerada con estos consorcios, y animó-yos a que sigan desenvolviendo proyectos de mancomún.

Borja Sánchez tamién precisó que van caltenese les llínees d’investigación actuales, porque tratase de sectores diferenciales pa Asturies. “Tenemos de apostar por una economía granible menos contaminante, apurriendo tecnoloxía, y por una comunidá para vivir y trabayar, fomentando l’avieyamientu activu”, indicó.