El PSOE de Xixón/Xixón alerta del creciente problema del accesu a la vivienda nel conceyu por cuenta del crecimientu de los precios n’arriendu y en compra y esixe al gobiernu local que tome midíes urxentes.

L’edil Tino Vaquero punxo’l focu en rueda de prensa en que la problemática agravar cola proliferación de viviendes turístiques. “Tamos siendo testigos de numberoses manifestaciones estos últimos díes en distintes ciudaes pa defender el derechu a la vivienda y la llimitación d’apartamentos turísticos. Anque ye cierto que n’Asturies nun tamos aínda énte la situación de Baleares, Barcelona, Madrid o Valencia, pero’l panorama ta empiorando y yá nun tamos tan lloñe d’elles y va dir a más si nun se tomen midíes”, apunta.

Nesi sentíu, considera que, énte’l problema social que tán xenerando les viviendes turístiques y “ensin demonizales”, ye necesario adoptar decisiones dientro del ámbitu de competencia municipal complementaries y con independencia de les que yá ta tomando’l Principáu. Poro, los socialistes planteguen una cambéu del PGO que redefina los usos terciarios y l’agospiu o incluya espresamente l’arrendamientu de viviendes turístiques y vacacionales como un usu terciariu que pueda tar suxetu a llimitaciones. Amás, proponen un sistema dinámicu de llicencies qu’estableza máximos en cada zona, dependiendo de la saturación de los indicadores en relación col númberu de viviendes esistentes, de la población, etc.

“Magar de la suspensión provisional de les comunicaciones ambientales, aprobada en xineru de 2024, pa llindar les llicencies nes zones de L’Arena, Cimadevilla y el Centru-Carmen, el númberu de places turístiques sigue creciendo. Acordies col informe d’Exceltur, tenemos 7.763 places en viviendes d’usu turísticu a fecha d’agostu del 2024, un aumentu del 14’4 %. Pero ye que realmente los datos tienen de ser entá mayores porque si afitámonos solo nel númberu de viviendes, que ye un datu ciertu y que nun almite dulda, nel alcuerdu del Plenu dicíase que n’agostu de 2023 el númberu yera de 1.425 VUTs y, según los últimos datos qu’apurrió’l gobiernu local en xunetu d’anguaño, ye de 2400, esto ye, 975 viviendes más. Poro, los datos nel númberu de places tienen de ser muncho peores. La moratoria nun llogró frenar la crecedera, una cuestión de la que yá sollertó esta selmana la viceconseyera de Turismu del Principáu, Lara Martínez. Munches llicencies tán moviéndose escontra zones estremeres y otros barrios periféricos, un fenómenu que yá se dio n’otres ciudaes como Bilbao”, esplica Vaquero, de la que reprocha que “apenes queden 3 meses pa rematar la suspensión y vamos tar como de primeres, con resultaos desastrosos pa la ciudá nel casu de qu’hubiera que llevantala ensin que se modificara’l PGO”, añede.

El resultáu, dicen, cientos de viviendes menos nel mercáu del arriendu tradicional, aumentu de precios, mayores esfuerzos pa pagar l’arriendu ya inclusive persones que nin siquier pueden llegar a un arriendu.

Tino Vaquero denuncia, amás, la inacción del equipu de Carmen Moriyón na llucha escontra les viviendes illegales, dexando esta xera en manos de los particulares al traviés d’un formulariu web que nun da resultancies y ensin aumentar el númberu d’inspectores municipales, refugando la so responsabilidá. Pon d’exemplu a otros conceyos que yá tán esplorando estes fórmules y tán trabayando viviegamente nel cambéu de les sos normes urbanístiques como San Sebastián y Mallorca, que yá consiguieron amenorgar significativamente el númberu viviendes turístiques; tamién al Principáu, qu’aumentó esti branu les inspecciones y la imposición de sanciones.

“Nel Conceyu de Xixón nun hai un compromisu real pa combatir la medría de les VUT y nin siquier hai una collaboración efectiva col gobiernu del Principáu d’Asturies. Los plazos apremien y la señora Moriyón nun ta faciendo los deberes”, conclúi’l conceyal socialista.