El conceyal socialista, Ramón Tuero, criticó la xubida a los ciudadanos del 30% na tasa d’EMULSA, qu’anunciaron apocayá’l voceru del Gobiernu Jesús Martínez Salvador y el conceyal de Mediu Ambiente, Rodrigo Pintueles. Tuero enfeó al tripartitu tres basar parte de la so campaña electoral na baxada d’impuestos “pa faer xusto lo contrario cuando lleguen al gobiernu”.

Según Tuero, “el tripartitu anunció la ellaboración d’un Plan Municipal de Prevención de Borrafes pa qu’entrara a valir a finales de 2023 cuando lo qu’hai que facer, según marca la Llei, ye un programa de xestión de borrafes y, amás, faelo en coordinación col Principáu que ta a puntu d’empecipiar el suyu, como esplicó la mesma conseyera Nieves Roqueñí”. La conseyera anunció va unos díes en FIDMA l’entamu de los trabayos pa la ellaboración del futuru Plan Integráu de Borrafes pa una Economía Circular n’Asturies (PIRECA 2024-2030) que, al ser de rangu cimeru, tendrá de ser referente pa lo que se faiga darréu en Xixón.

Per otru llau, el conceyal socialista rebate delles de les afirmaciones feches pol equipu de gobiernu yá que “contrariamente a lo que dixeron, la Llei de Borrafes nun obliga a EMULSA a enllantar en Xixón el pagu por xeneración antes de 2025. Esi preséu ye unu de los posibles, pero en nengún casu obligatoriu” matizó Tuero.

El conceyal socialista tamién criticó al tripartitu la so negativa a reaxustar les tarifes cuando la propunxo’l PSOE, lo que xeneró un desaxuste nes cuentes de la empresa pública y recordó que’l Principáu otorgó en 2023 ayudes al Conceyu de Xixón/Xixón, en materia de xestión de borrafes, por importe superior a los 2,3 millones d’euros. Pa Tuero, “lo importante ye que Moriyón esplique cómo va sostener los servicios públicos. Non vale prometer una cosa na oposición o nuna campaña electoral y faer depués la contraria. Xixón/Xixón merezse unos gobernantes qu’exerzan ensin vender falses promeses”.