Feten torna a Xixón del 8 al 14 de febreru con una estensa ufierta con más de 250 funciones. Nesta convocatoria batióse’l récord de solicitúes de participación. La selección realizada ente les 860 candidatures recibíes configura un cartelu nel que’l 90% de les propuestes fueron creaes nel últimu añu y 17 d’elles son estrenos absolutos. El programa inclúi trabayos de toles comunidaes autónomes y ocho montaxes producíos o coproducidos por compañíes estranxeres.

En primicia van llegar a la cita asturiana cuatro producciones catalanes: Piratas y otros bichos, de Afónix Producciones & Pep López; La carpa invisible del Sr. Trifelli, de Cia. Passabarret; Alma, de Labú Teatru, y Gran reserva, de Rhum & Cia. Otres cuatro vasques: Hansel y Gretel, de Borobil Teatroa; ÚniKo, de Teatro Paraíso; Pinocchio, de Teatro Gorakada, y IKIMILIKILIKLIK (La mio pequeña), de Marie de Jongh. Dos madrilanes: Pachamamá, de Baraka Teatru, y Orfeo y Eurídice, d’El Banzón Teatru. Y otros dos castellanu y lleoneses: La cocina, de Teloncillo, y Bricomanazas, de Teatro La Sonrisa. Completen la relación d’estrenos l’andaluza Rosa Carambelu, de Titiritrán Teatro; l’asturiana Ohiá, de La Sonrisa del Lagarto; la murciana Nube Nube, de Periferia Teatro; la valenciana Nautilus. 20.000 lleguas de viaje submarino, de La Negra; y una de les obres procedentes del otru llau del Atlánticu, l’arxentina El mio amigu Polu, d’El Cuarto Azul.

El conxuntu de la programación va presentar un ampliu abanicu de propuestes concebíes especialmente pal públicu infantil, anque más de la metá de la ufierta va dirixida a espectadores de toles edaes. Amás del teatru d’actores, el programa acueye espectáculos de títeres, musicales, circenses, teatru de solombres y oxetos, maxa, cuentacuentos, danza, teatru xestual ya instalaciones.

Tres el aperitivo de la Preferia, el sábadu día 8 de febreru, el andaluces La Maquiné, van inaugurar a otru día la ventiava novena edición de Feten con Acróbata y Arlequín, nel Teatru Xovellanos, y El pequeñu violinista rebalbu, de la madrilana Strad, va clausurar nel mesmu escenariu, el vienres 14 de febreru. Mientres una selmana, los espectáculos van asoceder nel Centru de Cultura Antiguu Institutu, la Escuela de Comerciu, el Muséu Nicanor Piñole, la Colexata San Juan Bautista, el colexu públicu Gaspar Melchor de Xovellanos, los centros municipales integraos Pumarín Xixón-Sur, Atenéu de La Calzada, El Coto, L’Arena y El Llano, y l’Hospital Cabueñes, amás del Teatru Xovellanos.

El programa va afigurar la radiografía más actual de la realidá escénica para públicu infantil. Recreaciones d’hestories yá clásiques que reivindiquen la so vixencia o que beben d’estes para construyir otros argumentos, como Crusoe de Markeliñe, ¿Ónde vas, Moby Dick? del Centre de Titelles de Lleida, Nube Nube na que Periferia Teatru s’inspira en La serenita, Titiricuentos d’Eme2 Producións, Alicia nel musical de les maravíes de Trencadís Produccions, Fuenteovejuna de Títeres Sol y Tierra, Blancanieves XXI de Guayominí Producciones, o les citaes Hansel y Gretel, Nautilus, El Llagu de los Cisnes (3D), Orfeo y Eurídice y Pinocchio, conviven con idees orixinales que representen los nuevos aldos de la creación para los pequeños espectadores.

Caravanes, xuegos y esposiciones

Les actividaes paraleles de la ventésimu novena edición de Feten ufierten un apartáu de xuegos nel Paséu de Begoña. Pa neños mayores de cuatro años, la compañía murciana La Cueva Teatro de Calle diseñó El bosque, un parque inspiráu en xuegos tradicionales al estilu de les antigües barraques de feria. Toc de Fusta, de Cataluña, propón a los mayores de 8 años afayar en L’atelier les posibilidaes de construyir oxetos con máquines que paecen trabayar soles. Esti apartáu inclúi’l yá habitual Espaciu Petite Caravane, allugáu na plaza del Institutu y que se celebra per quintu añu consecutivu. Adrián Conde Espectáculo va coordinar una ufierta escénica variada de pequenu formatu, al cargu de compañíes asturianes, y al que se va sumar Héctor San Segundo col so espectáculu La máquina.

Pa tolos públicos preséntense dos esposiciones nel Centru Cultural Antiguu Institutu. La primera d’elles va recordar, ente los díes 8 y 25 de febreru, los 40 años de trayectoria de la compañía gallega Vos Monicreques de Kukas. Otru cuarenta aniversariu, el de l’actriz, directora y creadora Rosa Díaz nel mundu del teatru va dar pie a una segunda esposición. L’amuesa, realizada pola formación andaluza La Rous, recueye momentos señalaos na vida profesional d’esta artista reconocida col Premiu Nacional de Teatru pa la Infancia y la Mocedá 2011. Va permanecer abierta del llunes 10 al vienres 14 de febreru.