La cuchillería de Taramundi va impulsar la so modernización p’algamar el sellu d’Indicación Xeográfica. L’Axencia Sekuens, va desenvolver un proyectu d’acompañamientu a los artesanos p’analizar les necesidaes del sector de cara a incorporase al sellu de calidá Indicación Xeográfica (IG) del nuevu reglamentu européu que regula la protección de productos artesanales ya industriales.
El primer pasu nel procesu de modernización va consistir nel análisis de les necesidaes del sector. L’oxetivu ye que los artesanos puedan aumentar la so producción y revitalizar l’actividá económica. Pa ello, van valorase les meyores tecnolóxiques que s’afaigan al productu, dende diseños en 3D a la introducción de nuevos materiales na fabricación.
Esti procesu va preparar el terrén por que’l sector de cuchillería incorporar al rexistru d’Indicación Xeográfica de la Unión Europea pa productos artesanales ya industriales, lo que va garantizar la so protección como marca nel territoriu européu.
L’oxetivu ye caltener el patrimoniu artesanal ya industrial a nivel mundial. La incorporación a esti rexistru va implicar beneficios pal sector de l’artesanía tradicional, va facilitar la so internacionalización y va aumentar la so competitividá nel mercáu global.
El nuevu reglamentu va sofitar el desenvolvimientu de les rexones rurales y d’otros territorios europeos por aciu incentivos a los productores, especialmente a les pymes, pa qu’inviertan en nuevos productos auténticos y creen nichos de mercáu.
La IG ye una marca similar a la Denominación d’Orixe (DOP) o a la Indicación Xeográfica Protexía (IGP) de los productos agroalimentarios. Asturies tien anguaño diez marques nestes categoríes, fundamentalmente de quesos, productos cárnicos, frutes y hortolices y vinos. La cuchillería de Taramundi sedría la primer marca asturiana reconocida nel rexistru de productos artesanos europeos.