El plenu de xunetu foi tan o más movíu de lo que s’esperaba. La prohibición a los partíos de la oposición de facer entrugues sobre la so condena a l’alcaldesa Carmen Moriyón facía esperar yá un plenu tensu. L’ambiente taba yá en caldia y el discursu acusador de Moriyón, que dedicó los sos 18 minutos, en dos trozos, a atacar a la oposición y acusalos de forma reiterada de buscar perxudicala, terminó por facer que la oposición tomara la decisión de dexar el plenu en bloque tres la declaración de Moriyón.

PSOE, Izquierda Xunida y Podemos abandonaron los sos escaños pa salir fuera del salón de plenos y dexar a la vista la soledá de l’alcaldesa y los sos socios de gobiernu, los conceyales del PP y el conceyal trásfuga de VOX.

Podemos acusó a l’alcaldesa d’escondese, mientres Izquierda Xunida criticó’l so autoritarismu y censura. Dende’l PSOE recordáron-y a Moriyón que «nun pue xustificase l’usu de dineru públicu pa pagar los sos gastos personales». Vox sumóse pidiendo tamién la dimisión, «la sentencia condena a l’alcaldesa como malversadora y con too tenemos qu’aguantar que diga que nin euru públicu s’usó pa gastos privaos». Quedó-y namás el sofitu del PP, que dexó claro que l’alcuerdu de gobiernu nun ta en riesgu, «nun tamos blanquiando nada, estes son cuestiones de mandatos pasaos, nun entren nel pactu actual, VOX habría sabelo, que tamién firmó un pactu con Foro».

«Más de 30.000 euros pa dir de fartura, pa pagar los sos gastos particulares, pa pagase un sobresueldu un añu… ¿de verdá considera esto normal?», entrugó Olaya Suárez, de Podemos Xixón. «Asistimos a un plenu ensin precedentes, con una alcaldesa condenada qu’amás exerce la censura», denunció Javier Suárez Llana, d’Izquierda Xunida, recordando que «ye la primer vegada na hestoria qu’ocurre un fechu como esti nel plenu de Xixón».

Floro, voceru del PSOE nel plenu de Xixón, denunció que Moriyón ye autora «de graves fechos que nun tienen precedentes». «Pue neganos el derechu a entruga-y exerciendo d’alcaldesa autoritaria, como ta faciendo, pero nun va callanos. Xixón merece una alcaldesa honesta y tresparente».

Carmen Moriyón tomó la pallabra acusando a toos ellos de querer difamala. «Quieren usar esti plenu pa da-y voz a los sos discursos d’odiu y frustración», esplicó l’alcaldesa condenada pol Tribunal de Cuentes.