La reforma de la residencia Mista de Xixón, la más grande d’Asturies, y el nuevu modelu de cuidos de llarga duración van centrar anguaño la inversión del organismu autónomu Establecimientos Residenciales d’Asturies (ERA), que cunta con un presupuestu de 164.608.370 euros, lo que supon una xubida del 22% respectu al entamu de la llexislatura. La conseyera de Derechos Sociales y Bienestar, Melania Álvarez, presentó güei al conseyu d’alministración les principales actuaciones previstes para 2022.

El plan d’inversiones ta dotáu con 6.349.253 euros, estremáu qu’inclúi los nuevos fondos europeos y nel que destaquen la rehabilitación de la fachada de la Mista y la implantación del nuevu modelu de cuidos, que va empezar nos centros de Les Arriondes, Valentín Palaciu (Siero), Santa Teresa (Uviéu), la mesma Mista y L’Infiestu.

La intervención na Mista, con casi 2,5 millones y venceyada al Plan d’Impulsu a la Recuperación d’Edificios Públicos, céntrase na recuperación integral de la fachada. D’esta miente, amás d’una meyora a nivel urbanísticu, va llograse un amenorgamientu del 30% del consumu d’enerxía, lo que va implicar un notable beneficiu y va aumentar la calidá de vida de les persones residentes.

Tamién ta prevista la reforma de la sala de calderes, por un importe de 615.000 euros. Por tanto, si suman les partíes pal proyectu y obra de la envolvente col presupuestu pa la reforma de la sala, la inversión prevista pa esti añu nel centru sociosanitariu xube a 1.651.563 euros.

Un nuevu modelu d’atención a les persones mayores

La ERA va reformar dellos centros coles mires d’enllantar un nuevu modelu de cuidos de llarga duración. El costu d’esti proyectu xube de 2.570.000 euros y va executase con cargu a los fondos europeos del Mecanismu para la Recuperación y Resiliencia. Asina, a curtiu y mediu plazu van crease 11 unidaes de convivencia nos equipamientos de Les Arriondes, Valentín Palaciu (Siero), Santa Teresa (Uviéu), Mista (Xixón) y Infiesto, que van dar respuesta al compromisu de desenvolver fórmules d’atención afeches a la calidez qu’han de tener los espacios onde les persones mayores desenvuelven les sos vides.

Les actuaciones previstes son les siguientes:

– Reforma pa la implantación d’una unidá de convivencia nel centru polivalente de recursos (CPR) Les Arriondes: 48.300 euros.

– Reforma pa la implantación d’unidá de convivencia en CPR Valentín Palaciu: 230.000 euros.

– Reforma pa la implantación d’unidaes de convivencia en CPR Mista, CPR Santo Teresa y residencia de Infiesto: 991.700 euros.

– Redacción del proyectu técnicu pa la implantación d’unidaes de convivencia en CPR Mista, CPR Santo Teresa y Residencia Infiesto: 210.000 euros.

– Redacción del proyectu y dirección d’obra del CPR Cangas de Narcea: 290.000 euros

Incidencia de la covid

Na xunta del conseyu d’alministración tamién s’encetó la incidencia de la pandemia nos centros del ERA, afectaos igual que’l restu de la sociedá pola sesta fola. Los protocolos vixentes tán aplicándose en tolos casos, estableciendo sectores de seguridá como esixen los planes de continxencia. Amás, los profesionales de los centros de mayores, que la so plantiya se reforzó, disponen del material esencial y de protección necesariu. Según los datos treslladaos al Conseyu, al rodiu del 20% de les persones arimaes por coronavirus nesta sesta onda vive nuna residencia del YERA y prácticamente toes presenten síntomes leves o son asintomáticas.