L’Observatoriu de la Salú d’Asturies (OBSA) constata nel so últimu informe que la vacunación contra la covid-19 evitó más de 300 muertes por coronavirus en residencies de persones mayores nos postreros dos meses. En concretu, los fallecimientos amenorgaron un 72% al respective de la primer fola.

Los decesos de persones con casa nuna residencia empezaron a menguar a partir de la tercer selmana d’esti añu pola campaña d’inmunización, que se punxo en marcha’l 27 d’avientu. Ello ye que’l númberu d’óbitos por coronavirus en centros xeriátricos aportó a diez vegaes menor que’l rexistráu fora d’ellos. Sicasí, el decrecimientu enllancóse na octava selmana y caltiense estable hasta casi finales de marzu.

De la mesma, la letalidad, esto ye, la proporción de persones que muerren por una enfermedá ente los afectaos por esta dolencia nun periodu y área determinaos, baxó un 68% nos centros sociosanitarios en relación cola primer fola.

Otramiente, el númberu de casos positivos en residencies menguó un 88% al respective de la primer fola y un 67% en comparanza cola segunda, gracies a l’aplicación de midíes proactivas de detección del virus, como los peneraos, que dexaron identificar los contaxos de manera precoz y rebaxar la letalidad del virus.

L’estudiu del OBSA reflexa, amás, que dende’l 29 de febreru de 2020 hasta’l pasáu miércoles, 31 de marzu de 2021, n’Asturies rexistráronse 2.277 decesos por covid, 1.025 d’ellos de persones con casa n’una residencia. El 52,83% de los finaos son muyeres (1.203) y el 47,17% homes (1.074).

La tasa de mortalidá por coronavirus asitiase n’Asturies en 219,69 casos per cada cien mil habitantes. Esto supon qu’una de cada 456 persones morrió por esta enfermedá, lo que representa’l 0,22%.

La edá media de les persones finaes asitiense en 83,4 años. Sicasí, si analiza esti indicador por sexos, ye daqué superior ente les muyeres (85,5) qu’ente los homes (80,7). Amás, namá’l 3% de los decesos producir ente menores de 60 años y solo el 10% ente persones per debaxo de los 70.

El mayor númberu de fallecimientos concentróse nes zones más poblaes, concretamente nes árees sanitaries IV (con cabecera n’Uviéu) y V (con cabecera en Xixón) con 380 y 377, respectivamente. Otra manera, la área II, que la so cabecera ye Cangas, nun rexistró nengún decesu y na área I (Xarrio), produciéronse cuatro.