L’artista uvieina Ruth Álvarez va presentar mañana na Sala Borrón d’Uviéu, l’espaciu qu’utiliza l’Institutu Asturianu de la Mocedá para espublizar el talentu de les promeses artístiques del Principáu, la esposición Lluz naranxa que relluma sobro mi. L’amuesa ye la segunda dientro del Programa de Mozos Artistes Plásticos de Culturaquí y presenta xuna visión crítica sobro la sobreinformación y los estereotipos sociales.

Álvarez escoyó pa l’amuesa xuna docena de trabayos cercanos al movimientu de la nueva figuración y realizaos con técnica mista (aerógrafu, oliu y pintura acrílica) sobro llenzu. Los sos personaxes presentar n’harmonía cola naturaleza, falando dende la ferida que-yos produz vivir nuna sociedá absorbida pola sobreinformación, el consumu escesivu, lo estereotipos y la inmediatez.

L’artista sírvese principalmente de figures femenines, ente que los homes representar nestes obres alloñaos del conceutu tradicional, con una masculinidad más cercana a la tenrura y al cuidu. Tou, xuníu al traviés d’una característica lluz naranxa. La música tamién forma parte del so procesu creativu.

Ruth Álvarez Rodríguez (Uviéu, 1995) estudió Belles Artes na Universidá de Salamanca y un máster n’Estudios Avanzaos n’Hestoria del Arte na Universidá de Barcelona. Llogró’l premiu al meyor obra de la feria d’arte contemporaneo ArteOviedo en 2022 y el premiu Astragal 2022, amás de ser cofundadora del estudiu d’arte Flechazu n’Uviéu.

La nueva creadora foi una de los trés artistes escoyíes en 2023 pol Institutu Asturianu de la Mocedá pa formar parte de la programación de la Sala Borrón de la presente temporada. La primer amuesa d’esti espaciu espositivu dientro del Programa de Mozos Artistes Plásticos d’esta temporada foi la de Iratxe Esteve Cuesta, mientres que’l 16 de xineru de 2025 tocará-y la vez a Covadonga Alperi.

El director xeneral de Mocedá, Francisco de Asís Fernández, esplicó que’l trabayu de Ruth Álvarez “representa a la perfección dalgunos de los problemes de salú mental que sufren los nuesos mozos”. Frente a esti fechu, el director fixo alusión a estudios recién que demuestren que la construcción de llazos sociales calidables, como los que se crean al traviés del asociacionismu xuvenil, contribúin a amenorgar el riesgu de carecer enfermedaes mentales.

Fernández va ser l’encargáu d’inaugurar esti xueves, a les 19.30 hores, la esposición Luz naranja que brilla sobre mí, que cunta con Juan Llano Borbolla como comisariu. L’amuesa va poder visitase hasta’l 27 de setiembre.