L’Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA) ye ún de los primeros centros del país n’implantar la ciruxía vaxinal de puertu únicu, una intervención mínimamente invasiva que nun precisa incisiones pa llegar a la cavidá abdominal de les pacientes.

Esta técnica denominada vNOTES (Natural orifice transluminal endoscopic surgery) ameyora la recuperación de les muyeres que se someten a una intervención xinecolóxica, al menguar el dolor postoperatoriu amás de posibles complicaciones vinculaes a la ciruxía abdominal convencional. Trátase d’una alternativa quirúrxica segura, qu’amenorga la necesidá de cuidaos y la estancia hospitalaria.

La intervención consiste n’acceder a la cavidá abdominal al traviés de la natura. Pa eso, asítiase un dispositivu especial que dexa a los especialistes introducir l’instrumental necesariu, ensin falta d’usar trocares, lo qu’evita que queden repuelgos nel vientre de les pacientes. La técnica pue usase nes más de les patoloxíes xinecolóxiques benignes y en delles malignes, y ta indicada sobre manera en muyeres con riesgu de complicaciones na ciruxía convencional, como les que presenten sobrepesu.

El Serviciu de Xinecoloxía y Obstetricia del HUCA realizó pela primer vez esta intervención novedosa a mediaos d’ochobre a una paciente con una lesión premaligna uterina y con comorbilidá asociada que quitaba de facer una intervención convencional. Les xinecólogues Beatriz Duplá y Soledad Fidalgo practicaron una histerectomía total con doble anexectomía, quier dicise, estirparon l’úteru y los ovarios de la muyer con esta técnica novedosa.

La técnica usóse la primer vez n’animales nel 2004 y ocho años depués, n’humanos.