Muerre Chicho Ibáñez Serrador

Tres un brillosu entamu nel teatru, pel camín atopóse con un mediu naciellu: la televisión nos años 50

0
865

Muerre Chicho Ibáñez Serrador. El mundu de televisión perdió esti vienres, a los 83 años, a un pioneru de la pequeña pantalla española. Nacíu en Montevideo en 1935 y fíu d’actores, Chicho creció ente bambalines. Tres un brillosu entamu nel teatru, pel camín atopóse con un mediu naciellu: la televisión nos años 50.

En 1963 llegó a Televisión Española, con namás siete años d’emisiones. Él tenía 28 y cuntaba con esperiencia y ésitu na televisión arxentina. Anovó’l llinguaxe audiovisual n’España y llogró pa TVE dalgunos de los premios más importantes del momentu (Ninfa d’Oru en Montecarlo, Rosa d’Oru en Praga…). La serie ‘Historias para no dormir’ convirtióse nun gran ésitu qu’apavoraba cada vienres a millones d’españoles.

Anovó’l llinguaxe audiovisual n’España y llogró pa TVE dalgunos de los premios más importantes del momentu

‘Un, dos, tres… responda otra vez’ foi’l programa que más marcó a xeneraciones d’españoles. Un concursu ventureru ya innovador, que goció del favor del públicu mientres décades y que creció n’espectáculu y n’humor hasta convertise nun gran show. Nel ámbitu del entretenimientu tamién destacaron ‘El Semáforo’ o ‘Waku-waku’, y en divulgación, ‘Hablemos de sexo’, el primeru en falar abiertamente d’esti tema n’España.

Pero, amás, Chicho foi un xeniu polifacéticu. Nos sos empiezos foi un home de teatru, y con solu dos películes (‘La Residencia’ de 1969 y ‘¿Quién puede matar a un niño?’ de 1976) convertióse nun referente del xéneru fantásticu y de terror. El cine español rindió-y anguaño’l so máximu homenaxe al concede-y el Goya d’Honor 2019.

Programación especial en TVE

Chico Ibáñez Serrador ye ún de los nomes más importantes de la hestoria de la televisión n’España. Los sos programes formen parte de la memoria sentimental del país, anque nun ye menos reseñable’l so llabor como autor teatral y como director de cine. RTVE rinde tributu al xeniu que llegó a Televisión Española en 1963, onde creó formatos que revolucionaron el llinguaxe audiovisual y dieron a conocer a TVE en toa Europa.

La 1 y TVE Internacional van emitir esti vienres (22:30 hores) el documental que-y dedicó ‘Imprescindibles’ va dos años, cuando se cumplía’l 45º aniversariu del so míticu ‘Un, dos, tres… responda otra vez’. Una producción propia de RTVE, dirixida por Marisa Paniagua y Carlos Muriana y sofitada nos testimonios d’espertos, pero sobremanera nos de los sos amigos y de la xente que trabayó estrechamente con él. Directores de cine, como Álex de la Iglesia o Juan Antonio Bayona falen de la enorme influencia que, con namás dos películes, exerció Ibáñez Serrador en toa una xeneración de cineastes españoles. El documental ‘Hestories para recordar’ va emitise otra vuelta esti domingu a les 21:30 en La 2.

Creó formatos que revolucionaron el llinguaxe audiovisual y dieron a conocer a TVE en toa Europa

Depués del documental de ‘Imprescindibles’ La 1 y TVE Internacional van emitir esta nueche dos especiales de ‘Viaje al centro de la tele’ colos ‘momentazos’ del ‘Un, dos, trés…’. Un percorríu azogoso y señardoso per ún de los programes más emblemáticos y queríos de la televisión: los sos presentadores, azafates, humoristes, mítiques mascotes… Un espaciu creáu y empobinao por Chicho Ibáñez Serrador, con diez temporaes y 34 años de percorríu.

Un entrañable alcordanza que va tener continuidá’l domingu en La 2: a les 20:30 hores va emitir un capítulu de ‘Cómo nos reimos’ colos grandes risibles que fixeron dalgunes de les sos primeres apaiciones nel ‘Un, dos, trés…’: el Dúo Sacapuntas, Martes y Trece, los Morancos, Bigote Arrocet, Ángel Garó, Arévalo…