Parte del arte va abordar la censura y autocensura na creación artística

Les xornaes van celebrase los díes 28 y 29 nel Centru Niemeyer y van cuntar cola presencia d’espertos de diferentes ámbitos pa debatir sobre les llendes na llibertá d’espresión

0
119

El viceconseyeru de Cultura y Deporte, Vicente Domínguez, presentó esti llunes el programa de Parte del Arte. III Encuentros en torno al arte, que nesta edición van abordar la censura y la autocensura nel ámbitu de la creación. Les xornaes axunten a artistes, profesores ya investigadores p’aldericar sobre les llendes de la llibertá d’espresión.

Promovida y entamada pol Gobiernu d’Asturies, cola collaboración del Conseyu de la Mocedá y el patrociniu d’Asturiana de Cinc, la tercer edición de Parte del Arte celebrará los díes 28 y 29 de mayu na sala de cine del Centru Niemeyer. Domínguez tuvo acompañáu na presentación pol presidente del Conseyu de la Mocedá, Álvaro Granda; el director del centru cultural avilesín, Carlos Cuadros, y el restu de responsables de los equipamientos integraos nel Pentágonu del Arte: Muséu de Belles Artes, Llaboral Centru d’Arte y Creación Industrial, Muséu Barjola y Sala Borrón.

La primer xornada va abrir cola ponencia del arquiteutu Pedro Azara Nicolás titulada Breve historia de la censura en el arte. El conferenciante ye profesor titular d’Estética na Escuela Técnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) y miembru de la xunta de la Escuela Técnica Superior d’Arquitectura de Barcelona.

La catedrática de Derechu Penal Mirentxu Corcoy va protagonizar la segunda ponencia: ¿Cuáles son los límites de la libertad de expresión en el arte? Corcoy ye directora del departamentu de Derechu Penal y Ciencies Penales de la Universidá de Barcelona, y va ser presentada pol director del Centru Cultural Valey, Jaime Luis Martín.

L’artista multidisciplinar Concha Jerez va abrir la segunda y última xornada de los alcuentros cola conferencia ¿La autocensura forma parte de la Historia del Arte? La ponente, que va ser presentada por Carlos Cuadros, ye Premiu Nacional de les Artes (2015) y Premiu Velázquez d’Artes Plástiques (2017).

Arte y prevocación

Los alcuentros van cerrar con una mesa redonda alredor del planteamientu Libertad, arte y provocación, moderada pola directora de Llaboral Centru d’Arte, Karim Ohlenschläger, y na que van participar Eugenio Merín, Daniel García Andujar, Edu Galán, Lucinda Torre y Miguel Presno Llinera.

La Viceconsejería de Cultura y Deporte impulsó les xornaes Parte del Arte nel contestu de la comisión de coordinación de los equipamientos artísticos del Principáu, qu’en 2016 decidió diseñar un puntu d’alcuentru ente los axentes implicaos en redol al procesu de la creación artística.

La primer edición de los alcuentros celebrar en Llaboral Centru d’Arte y Creación Industrial, onde s’axuntaron mientres trés díes artistes, galeristes, comisarios, profesores y coleicionistes de reconocida solvencia p’aldericar en redol al procesu de la creación artística. L’añu pasáu, el Muséu de Belles Artes acoyó les xornaes, qu’abordaron l’algame de les polítiques de sofitu al arte emerxente y el papel de los poderes públicos énte’l cambéu producíu pola crisis.