La Conseyería de Salú va usar 985.000 euros nel 2022, cuasi’l triple de la inversión actual, nel desenvolvimientu de sistemes d’información, sobre too n’atención primaria y vixilancia epidemiolóxica, de manera que van poder encarase proyectos vinculaos a la intelixencia artificial que van ayudar a la toma de decisiones clíniques y de xestión, a la investigación y a la docencia.

Destaca la implantación d’un sistema d’información de vixilancia epidemiolóxica, interoperable cola historia clínica electrónica, que va facilitar el rexistru sistemáticu de les enfermedaes de declaración obligatoria y los sos determinantes por área xeográfica. Salú Pública va disponer asina d’una ferramienta que va dexar establecer estratexes y adoptar decisiones de manera antemanada énte brotos.

El desenvolvimientu de la interoperabilidá y l’accesibilidá de la documentación clínico ye una de les grandes meyores que van percibir los usuarios del sistema sanitariu públicu, porque van poder acceder a la so historia clínica de manera áxil, confidencial y segura.

Tamién se va implantar un sistema informáticu de llaboratoriu únicu pa tol Serviciu de Salú (Sespa) y una plataforma d’integración que va facilitar l’accesibilidá a la información clínica. Amás, va avanzase na teleasistencia y na dotación de funcionalidaes nueves pa la estación clínica d’atención primaria (ECAP).

El conseyeru de Salú, Pablo Fernández Muñiz, destacó l’esfuerciu inversor nos sistemes d’información na presentación del proyectu de presupuestos del so departamentu pal 2022 na Xunta Xeneral. La conseyería va cuntar con 1.998.356.567 euros, un 2,34 % más qu’anguaño (+45.658.291 euros), pa impulsar l’atención primaria y la tecnoloxía de vanguardia. Amás, el Principáu vuelve aumentar el segundu añu siguíu la inversión en salú por habitante, hasta algamar los 1.975,5 euros, una de les más altes del país.

1.958,7 millones pal Sespa

El Sespa va xestionar la mayor parte del presupuestu de la cartera, 1.958,7 millones, una cifra que va dexar atender la demanda asistencial y caltener una respuesta afayadiza énte la pandemia del coronavirus.

Les cuentes recueyen 27,5 millones pa inversiones, financiao lo más d’ello con fondos europeos. Esta cantidá, la más elevada de los últimos años, va dexar desenvolver el portal del paciente, la historia embarcada de les UVI móviles y atención en casa, la renovación y modernización de los equipamientos d’endoscopia dixestiva y la dixitalización de toles sales de rayos, amás de la compra de dos equipos de ciruxía robotizada pal Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA) y pal Hospital Universitariu de Cabueñes, d’ecógrafos pa primaria y del equipamientu pa implantar terapies de CART-T contra’l cáncer. A estes actuaciones súmase la renovación d’equipos d’alta tecnoloxía, dientro del plan Inveat, que va facilitar l’adquisición de 7 TAC, 5 resonancies magnétiques, 2 anxógrafos, un PET-TAC, y una sala d’hemodinámica.

Más fondos p’atención primaria y salú mental

Una de les prioridaes de Salú ye la rede d’atención primaria, que va percibir 322 millones nel 2022, 30 más qu’anguaño (+12,5 %). Amás, el Sespa va destinar el 25 % del so presupuestu pa personal a la plantiya de los centros de salú. Nestos equipamientos va crease la figura de los directores d’equipu y va reforzase la plantiya con 30 enfermeres y 16 coordinadores sociosanitarios y escolares.

El Sespa cunta con una partida de 35,6 millones pa contratar 170 facultativos y 213 enfermeres -tanto d’atención primaria, como de salú mental y d’asistencia hospitalaria- y a 70 auxiliares alministrativos pa primaria.

En total, el Serviciu de Salú va dedicar el 47,96 % del so presupuestu a personal, lo que supon 938 millones. D’esa cantidá, 13 van empobinase a les convocatories nueves de carrera y desenvolvimientu profesional y otros 2 al Decretu d’Atención Primaria, la exención de guardies de profesionales de más de 55 años y los módulos de tarde de primaria y del Samu. Amás, va potenciar a los especialistes en formación (MIR y EIR), con una partida de 40 millones (5,4 más qu’anguaño).

Otra de les exes ye la rede de salú mental, que’l so presupuestu aumenta un 4,35 % pa reforzar la so estructura y recursos. Nel 2022 va contratar otros cuatro psiquiatres y un terapeuta ocupacional, amás d’a dos psicólogos p’atención primaria, aparte de consolidar la decena de profesionales incorporaos anguaño.

Otra manera, asígnense 5 millones a los programes especiales del plan de choque de llistes d’espera y 3,2 a refuerzos de personal pa l’atención covid: rastrexadores, técnicos de llaboratoriu y asistencia en puntos autocovid y de vacunación.

208 millones pa fármacos y 13,8 pa vacunes

El Sespa destina 613 millones a gastos corrientes, de los que 208 correspuenden a l’adquisición de fármacos y 13,8 a la compra de vacunes. Amás, otros 26,6 dedíquense a tresporte sanitariu y 86 a les derivaciones a la rede hospitalaria concertada y privada, incluyíes les intervenciones del plan de choque pa menguar les llistes d’espera.

Aparte, acútense 312 millones pa la receta electrónica d’atención primaria y hospitalaria, especialmente pa melecines rellacionaes con patoloxíes cróniques.

Un 38 % más pa obres n’equipamientos sanitarios

La conseyería aumenta un 38,16 % la partida destinada a los equipamientos sanitarios, que xube a 22.900.010 euros, lo que supón 6,3 millones más qu’anguaño. Estos fondos van dexar acometer obres en centros de salú y hospitales de toles árees sanitaries. Más de la metá de la cuantía, 12.278.000 euros, va dexar encarar la primer fase de les obres d’ampliación y reforma del Hospital Universitariu de Cabueñes.

Asina mesmo, contémplase empezar los trabayos de construcción de los centros de salú nuevos de Sotrondio (Samartín del Rei Aurelio), Roces Nuevo (Xixón) y La Pola (Ḷḷena), amás de la redacción del proyectu del de Tapia y intervenciones n’hospitales comarcales como Xarrio, Carmen y Severo Ochoa de Cangas del Narcea, San Agustín d’Avilés, el Francisco Grande Covián, en Les Arriondes, y el Valle del Nalón.