El PSOE de Xixón va proponer nel próximu Plenu la creación d’un observatoriu de la vivienda nel marcu de EMVISA que dexe monitorizar datos sobre la situación d’accesu a la vivienda y la evolución del mercáu. La iniciativa surde a tenor de la llei pol derechu a la vivienda qu’establez la necesidá de cuntar con datos fiables y actualizaos pa poder identificar zones tensionaes y, como diz la llei, poner sobre la mesa información contrastada que motive la so declaración naquellos ámbitos territoriales nos que seya necesario. “Tenemos que facer tolo que tea na nuesa mano pa implementar polítiques públiques de protección en materia de vivienda. La llei ye clara: les alministraciones competentes van poder declarar zones tensionaes, pero, pa ello, hai que saber con precisión qué zones presenten una elevada presión nel mercáu de la vivienda”, señala’l conceyal Tino Vaquero.

El nuesu conceyu escarez d’un observatoriu d’esti tipu que percancie datos de forma pormenorizada. El conceyal socialista aportuna en que pa facer un analís de la situación anguaño tiense que recurrir a información procedente d’entidaes privaes, como inmobiliaries, promotores, sociedaes de tasación, portales web de venta y arriendu… Esto fai que detrás pueda haber intereses particulares. “Los datos, provenientes d’una entidá pública y fiable son los que tienen que sirvir pa implementar estes zones tensionaes o pa fundamentar l’adopción de cualquier tipu de midida en materia de vivienda”, afirmó Vaquero.

Frente a la propuesta del PSOE xixonés, el gobiernu de Foro y PP presenten conxuntamente una iniciativa plenaria cola que pretenden que’l Plenu refugue la declaración como zones tensionaes de Cimavilla y L’Arena. “Esto evidencia que cuando s’abstuvieron na votación anterior, que proponía la posible declaración de dos zones tensionaes en Xixón, nun sabíen perbién lo que votaben. Esta proposición nun busca dar solución dalguna al problema real del accesu a la vivienda; nun-yos interesen les persones nin los problemes qu’encaren día ente día p’aportar a una vivienda n’arriendu o en propiedá. Y por eso presenten agora una proposición na que falten a la verdá nunes ocasiones, dicen medies verdaes n’otres y callen aquello que nun-yos interesa”, sentencia Vaquero, de la que defende que, el contrariu de lo que defende la derecha, “lliimitar los precios del arriendu ye una solución eficaz pa baxar los precios. Nun ye verdá qu’esta midida fracasara n’otros países y si daqué consiguió en Cataluña, que ye l’únicu llugar onde s’implementó hasta la fecha, ye precisamente evitar la xubida de precios de los arriendos al curtiu plazu”.

Los socialistes recuerden que la esperiencia respuende por una realidá: el mercáu de la vivienda nun se regula solu; dexar la vivienda en manos del mecanismu de la ufierta y la demanda nel mercáu ye un regresu al pasáu, un regresu a la crisis inmobiliaria del añu 2008. “La única propuesta de Foro y PP pa facer frente a la xubida de los precios d’arriendu y venta ye construyir más ensin buscar alternatives a unos arriendos que nun paren de xubir. ¿Qué solución ufierten estos partíos de la derecha? ¿Qué compromisu tienen Foro y PP en Xixón col problema del accesu a la vivienda? ¿El Plan Llave ye la solución? ¿Que los promotores faigan negociu col suelu públicu, que ye lo qu’a la fin pretenden facer y vamos ver en que da a la fin? Nun tienen solución nin compromisu dalgunu col problema d’accesu a la vivienda”, cuestiona’l conceyal.