El Muséu del Pueblu d’Asturies acaba d’adquirir un bocetu de Legazpi pa cartelu anunciador de les fiestes d’A Veiga de 1976, que representa un xigantón de los que desfilen peles cais los díes de fiesta en munches villes asturianes, y nel que se ve al home que va dientro portando la xigantesca figura y baillando.

Ye una obra (pintura acrílica sobro llenzu, midíes: 85 x 66 cm) absolutamente singular del cartelismu asturianu de los años setenta con otru tipu de representación.

Nesi tiempu, nos cartelistes asturianos primaba’l triunfante grafismu americanu de la década anterior, pero nesti diseñu, Legazpi axúntase a la llinia europea trazada por esa escuela polaca de cartelistes que revolucionó’l contestu européu. Marxinando toa referencia a los modelos festivos, l’artista xuega col humor, l’absurdu y busca la complicidá del espectador por que pueda esquizar neses necesaries alternatives a los modelos triaos dende una absoluta modernidá rupturista.

Esti bocetu, que s’espón na recepción del muséu hasta’l 30 de payares, súmase a otros dos cartelos de Legazpi que caltien el Muséu del Pueblu d’Asturies y que fueron donaos pol so autor: un cartelu p’anunciar regates de bateles en Castripol, de 1977, y el cartelu del Concursu de pesca de salmón Homenaxe Miguel Castro, I Troféu «Miguelín», Ríu Narcea, Cornellana, de 1990.

Col ingresu d’esti bocetu s’amplia la colección de cartelos que caltien el Muséu del Pueblu d’Asturies, colección que na actualidá cuneta con unos 3.500 exemplares y que dexa documentar exhaustivamente l’orixe y desenvolvimientu hasta güei del cartelu fechu n’Asturies o de temática asturiana.

José Manuel Legazpi nació en Bres (Taramundi) en 1943, pasó la so infancia y mocedá n’A Veiga, d’onde él se consideraba nativu. Equí desenvuelvo la so primer afición pola pintura y el trabayu artesanal. Yera un artista polifacéticu y orixinal, qu’apoderaba a la perfección les técniques de dibuxu, pintura, escultura, talla de madera, forxa de fierro, llabra de piedra, fibra de vidriu, etc. Dedicó tola so vida al arte y realizó numberoses esposiciones. Tuvo estudiu en Tenerife, Uviéu, Castripol, Tapia de Casariego y dende 1979 en Las Dorigas (Salas). Llogró’l premiu al meyor pintor asturianu nel Concursu Ástur-Lleonés de Pintura (1975) y el Primer Premiu nel VIII Certame Nacional de Pintura de L.luarca, en 1977. La so conocencia de les técniques artesanales de madera, piedra y fierro, bien vixentes nel A Veiga de la so infancia, reflexar na so obra artística y tamién n’unos modélicos estudios etnográficos: «La Patefa» (1980), «El llagar y la sidra» (1982), «Inxenios de madera. Carpintería mecánica medieval aplicada a l’agricultura» (1991), «Sidra y mazana n’Asturies» (1993), «Carpinteros de ribera y pesca de mariña» (inéditu). Nos sos últimos años realizó una serie de semeyes de personaxes anónimos marxinales, dellos tomaos de les sos alcordances d’infancia y mocedá n’A Veiga, que constitúin una galería de tipos populares y marxinaos qu’él quixo perpetuar. Legazpi finó en Las Dorigas en 2019.