Asturies lidera la donación d’órganos en casos de muerte encefálica, con 52 por millón d’habitantes. La media nacional asítiase en 33,1. Cantabria y Murcia, con 48 y 44, respectivamente, ocupen la segunda y tercera posición na tabla. Ye ún de los datos de memoria d’actividá de donación y tresplantes d’Asturies 2019 de la Organización Nacional de Tresplantes (ONT). La comunidá ye tamién la primera en tresplantes cardiacos, la segunda en renales y la tercera n’hepáticos.
El Principáu ocupa, amás, la séptima posición en númberos absolutos de donación, namás superada por Cantabria, La Rioxa, País Vascu, Navarra, Murcia y Baleares. La edá media de les persones afectaes foi de 60,6 años, per debaxo de los 61 de media nacional. El 79% de los casos fueron donaciones multiórgániques, lo qu’asitia a Asturies como la tercera del país, per detrás de la Comunidá Valencia y Galicia, con un 82 y un 80%, respectivamente.
L’Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA), centru de referencia rexonal para esti tipu d’intervenciones, realizó 16 tresplantes de corazón. Esta cifra equival a una tasa de 15,6 por millón d’habitantes y asitia al Principáu a la cabeza d’esti tipu d’intervenciones, siguida de Cantabria (13,8), Murcia (10,7) y Baleares (9,6), y bien percima de la media nacional, un 6,4.
En 2019, Asturies rexistró la segunda mayor actividá trasplantadora de reñones de la so historia, con 84 ensiertos, que la asitió en segunda posición, namás superada por Cataluña, que realiza más intervenciones de donante vivu. Otramiente, ye la tercer comunidá en tresplantes hepáticos, con 37 d’ellos y una tasa de 36,3, per detrás de Galicia (42,4) y Murcia (36.9) y percima de la media española, que ye de 26,1.
Negatives familiares
Les negatives familiares a la donación vuelven ser inferiores a les que se rexistren nel restu del país, con un 9,6% frente al 14%. Asturies asítiase ente les siete primeres comunidaes con menos refugos, xunto con Cantabria, País Vascu, Navarra, Aragón, Comunidá Valenciana y Murcia. Esta cifra reflexa l’alta concienciación de la población asturiana escontra la donación d’órganos.
La Conseyería de Salú recuerda la importancia de la donación d’órganos. Cada persona qu’opte por ello regala un promediu de 30 años de vida. Dellos estudios demuestren qu’un donante de seis órganos puede dar hasta 55,4 años de vida a los distintos receptores.