Asturies asitiar a la vanguardia de la investigación y desenvolvimientu de tecnoloxía de conectividad móvil. El conseyeru de Ciencia, Empreses, Formación y Empléu, Borja Sánchez, participó na presentación d’una rede 5G privada d’última xeneración, que se va instalar nel campus de Xixón gracies a la Cátedra Thin5G, financiada pol Gobiernu d’Asturies. El proyectu va facilitar l’apertura de nueves llinies d’investigación, tanto en 5G como en 6G, y va impulsar la tresferencia de tecnoloxía al texíu industrial asturianu.

La Cátedra Thin5G llogró un financiamientu de 520.200 euros del Programa d’Ayudes UNICO I+D 6G 2022, dientro del Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia, del Ministeriu d’Asuntos Económicos y Tresformamientu Dixital.

El proyectu tien como oxetivu l’alquisición, instalación y puesta en marcha d’una rede de telecomunicaciones móviles de quinta xeneración (5G) privada que constitúi la tecnoloxía más avanzada disponible na actualidá. Esta rede va emplegase pa usu de los grupos d’investigación de la universidá n’esperimentos de conectividad nel Campus de Xixón, pal desenvolvimientu de llinies d’investigación en 5G avanzáu y 6G, nueves aplicaciones y servicios, internet de les coses y tresferencia d’esta tecnoloxía al sector industrial y empresarial. Tamién va dar serviciu a les empreses que precisen esperimentar y realizar pruebes con esta tecnoloxía.

El campus va tener cobertoria n’esteriores y nel interior del Llaboratoriu Martin Cooper de tecnoloxía 5G, que ye amás el que va allugar tolos equipos que conformen la parte principal de la rede.

El conseyeru de Ciencia punxo de relieve la importancia d’esti proyectu, que demuestra la competitividá de la Universidá d’Uviéu nel ámbitu de les telecomunicaciones al captar fondos europeos pa esti fin. Borja Sánchez indicó, amás, que con esti proyectu cumple unu de los principales oxetivos colos que nació la cátedra: convertise nun llaboratoriu abiertu pa pruebes de 5G.

El titular de Ciencia destacó qu’esti tipu de programes va ayudar a desenvolver tecnoloxíes d’internet de les coses (IoT), numberoses aplicaciones como’l vehículu eléctricu, al empar que va suponer un pasu importante pa preparar l’esplegue de la futura tecnoloxía 6G. Sánchez incidió nel aspeutu formativu, una y bones esti llaboratoriu y el proyectu 5G “van contribuyir a la formación de futuros profesionales nun sector con una alta demanda”.