El Consorciu pa la Xestión de Borrafes Sólides n’Asturies (Cogersa) proyecta la puesta en marcha d’un centru de referencia pa promover la reutilización de borrafes que lleguen a les sos instalaciones y pueden aprovechase. Esta iniciativa enmárcase nel oxetivu d’impulsar los niveles de reciclaxe y constitúi una de les llinies de trabayu de la Estratexa d’Economía Circular.
La entidá publicó güei un anunciu nel Boletín Oficial del Principáu (Bopa) nel qu’amuesa’l so interés na alquisición directa d’un inmueble destináu a la implantación d’un centru especializáu na preparación para la reutilización. L’inmueble tien de tar allugáu na área central d’Asturies y cuntar con una superficie igual o mayor a 10.000 metros cuadraos. En cuanto al costu, ha ser inferior a dos millones.
La puesta en marcha d’esti centru enmarcar no dispuesto na Llei 7/2022, de 8 d’abril, de Borrafes y Suelos Contaminaos pa una Economía Circular, que promueve’l reaprovechamiento de productos o componentes consideraos borrafes por que retornen a la cadena de consumu. Esta norma establez oxetivos cuantitativos, de cuenta que se va deber aumentar la preparación pa la reutilización y el recicláu de borrafes municipales hasta un mínimu del 55% en 2025, un 60% en 2030 y un 65%, en 2035.
Dientro d’estos oxetivos globales, la preparación para la reutilización, fundamentalmente procedente de borrafes testiles, d’aparatos eléctricos y electrónicos, muebles y enseres, tien d’apurrir un 5% en 2025, un 10% en 2030 y un 15% en 2035.
La llei, coles mesmes, encamienta a les autoridaes competentes a promover actividaes de preparación para la reutilización, cuantimás, por aciu’l sofitu a la creación de centros y redes de recoyida y reutilización, con especial atención a la promoción de les entidaes d’economía social pa la xestión de los centros.
Para contribuyir a estos oxetivos, la Estratexa d’Economía Circular d’Asturies 2023-2030 contempla la puesta en marcha d’una instalación pública de referencia pa la preparación pa la reutilización, que la so financiamientu va cuntar con fondos europeos del Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia al traviés d’una ayuda directa de la Conseyería de Transición Ecolóxica, Industria y Desenvolvimientu Económicu.