El Conseyu de la Memoria Democrática d’Asturies quedó constituyíu ayeri, tres la celebración de la so primer xunta. Mientres l’alcuentru, los miembros del órganu escoyeron como presidente al conseyeru d’Ordenación de Territoriu, Urbanismu, Vivienda y Derechos Ciudadanos, Ovidio Zapico.
Esti conseyu ta integráu por representantes de diverses direcciones xenerales del Gobiernu del Principáu, partíos políticos con representación na Xunta Xeneral –sacante Vox-, la Universidá d’Uviéu, la Federación Asturiana de Conceyos (FACC) y les principales entidaes memorialistas.
Mientres l’alcuentru, el conseyeru Ovidio Zapico destacó que la creación d’esti organismu supon “un pasu más pa fortalecer administrativamente les polítiques de memoria”. Nesti sentíu, recordó que nesta llexislatura tamién se punxeron en marcha l’Institutu de la Memoria Democrática y el Comité Técnicu. Sobre esti postreru, Zapico sorrayó que la so constitución depermite, ente otres funciones, planiar añalmente les exhumaciones.
Zapico definió al Conseyu de la Memoria como “un foru d’alcuentru y participación” y anunció la puesta en marcha de dos comisiones de trabayu: una centrada nos llugares de la memoria p’avanzar na so declaración oficial, y otra que se va encargar del aspectu educativu de les polítiques de memoria que va afrontar “cómo treslladar los principios de verdá, xusticia, arreglu y garantía de non repetición al ámbitu educativu”.
“L’oxetivu ye sensibilizar a la mocedá asturiana de lo que suponen estes polítiques y de lo que supunxeron aquellos años tan escuros de la nuesa hestoria, frente a lo que güei ye un periodu evidentemente de rellumanza en redol a la democracia ye una área esencial”, sentenció’l conseyeru.