EDP y Electra Norte van llevantar en terrenes de les antigües mines a cielu abiertu de Tormaleo (Ibias) y Zarréu (Degaña) los dos mayores parques fotovoltaicos d’Asturies allugaos en suelu. Dambos proyectos, en fase inicial de formalización, constitúin les primeres actuaciones previstes pa enllantase nes zones qu’anguaño ta restaurando la empresa Tragsa por encargu del Gobiernu d’Asturies, con financiamientu procedente del Institutu para la Transición Xusta y los avales de restauración incautaos pol Principáu.
EDP preve la instalación en Zarréu d’un parque de xeneración d’enerxía fotovoltaica de 27 MW, mientres qu’Electra Norte proxecta una instalación similar n’Ibias de 1,6 MW. Les compañíes yá solicitaron accesu y conexón a la distribuidora, como primeros pasos pal desenvolvimientu de los proyectos. Los terrenes son propiedá de xuntes vecinales.
Les actuaciones previstes por EDP y Electra Norte enmárquense dientro de los oxetivos del Gobiernu d’Asturies y del ITJ pa la implantación de nueves actividaes nes antigües esplotaciones mineres del suroccidente, que los sos terrenales tán siendo restauraos con dos oxetivos: la recuperación medioambiental d’estos espacios, bien degradaos pola actividá minera, y la posibilidá d’allugar nuevos usos que dexen xenerar impactos sociales y económicos positivos en territorios consideraos de transición xusta.