La Conseyería d’Educación robló güei l’acta d’entamu d’obra del futuru Centru d’Innovación en Formación Profesional (FP) de Xixón/Xixón, en recibiendo la correspodiente llicencia municipal. Esti ye l’últimu trámite necesariu por que los trabayos empiecen de manera efectiva. El proyectu foi axudicáu a la empresa Esvedra Obres y Reformes con un costu de 804.892 euros y un plazu d’execución d’ocho meses.

La selmana pasada realizóse’l valláu del perímetru del edificiu, asitiáronse’l cartelu de la obra y un andamiu pa xubir a la cubierta y cerráronse con pladur les conexones col centru d’arte.

Para’l director xeneral d’Enseñances Profesionales, Javier Cueli, esti equipamientu “va dexar averar entá más al alumnáu de FP a les demandes del sector granible y a los cambeos constantes que se producen”. Cueli sorrayó que, para consiguir esi fin, “va potenciase la formación continua del profesoráu, tantu n’aspeutos metodolóxicos como tecnolóxicos, y la collaboración col sector granible, porque solo asina va ser posible ameyorar la empleabilidá de les persones”. “La FP ta amestada a la innovación y tien delles peculiaridaes que la estremen d’otres etapes educatives, d’ende la necesidá d’esti equipamientu”, amestó.

El centru va allugar n’una nave diáfana, de 1.642 metros cuadraos de superficie útil, asitiada na parte posterior de Llaboral Centru d’Arte y Creación Industrial. El proyectu foi redactáu polos arquiteutos Macario Luis González y Rogelio Ruiz.

Les obres inclúin l’arreglu de la cubierta y el suétanu del edificiu. va aprovechase la superficie presistente nun llateral y la gran nave central va subdividir por aciu estructures modulares en delles zones estremaes –ente elles, un aula zarrada en forma d’elipse- y puestos de trabayu. La distribución va realizar con moblame llixeru y fácilmente desmontable pa flexibilizar los usos.

El proyectu respeta la distribución d’espacios en delles altores en partir oeste del inmueble, onde se van habilitar despachos, sales de xuntes, vestuarios, aseos y un área alministrativa. Amás, se reaprovechará el buecu del antiguu montacargas p’asitiar un ascensor y va ameyorase la escalera.

Les conexones d’eletricidá y telecomunicaciones van conducir por aciu canaletas instalaes sol suelu, que tamién respeten la estructura orixinal del edificiu.

La gran nave, destinada originalmente a talleres, recupera con esti proyectu la so función docente y tamién el conceutu innovador col que foi escurrida.

L’equipamientu nun va ser un centru escolar al usu, sinón un espaciu dedicáu a la investigación y a l’actualización de la conocencia, un modelu similar al enllantáu n’otres comunidaes. Primeramente, los campos nos que se va especializar el centru son la digitalización y l’industria 4.0. Educación optó por estos ámbitos tecnolóxicos al considerar qu’Asturies cunta con empreses con cualificación y esperiencia abonda pa sumase a la iniciativa y exercer un efectu tractor n’actividaes amestaes a l’automatización, la sensórica y la conectividad ya instrumentación industrial.