La Conseyería d’Educación punxo nomes oficiales n’asturianu a los catorce centros de nueva construcción previstos na fase 2 del esplegue de la rede autonómica, pública y gratuita de Les Escuelines/As Escolías p’alumnáu de 0 a 3 años. La denominación supon el pasu previu a la so creación alministrativa, que tendrá d’aprobar el Conseyu de Gobiernu.

Al igual qu’asocedió coles 31 escuelinas/escolías de la fase 1, la conseyería encargóse de buscar nomes autóctonos, atendiendo a les peculiaridaes de cada conceyu. Darréu, les denominaciones propuestes consensuáronse colos conceyos.

Los nomes son de procedencia variada, anque predominen los alusivos al mundu infantil y los xuegos tradicionales (Los Rebusquinos, Los Pericos, El Boliche, Trebeyos, Cucurrabucu) y a la flora y la fauna (Los Ablaninos, La Cerezal, Les Curuxines, La Foquina).

Hai un topónimu, La Xungarosa, que ye como se conoz tradicionalmente al barriu avilesín de La Lluz, y dos alusiones a la hestoria local: Los Condalinos, en Noreña, y Los Vaqueirinos, en Tinéu. A lo último, dos escuelines d’Uviéu lleven el nome del matrimoniu formáu por Pinón y Telva, los dos personaxes creaos pol dibuxante Alfonso Iglesias.

Per otru llau, la fase 2 de la rede educativa inclúi la creación d’unidaes en cinco escueles municipales yá esistentes. Trés d’elles tienen un nome propiu: La Oliva (Villaviciosa), La Marinera (Carreño) y Pinín (Navia), mientres que les otres dos caltienen, pel momentu, el del conceyu: El Franco y Pravia.