La estación de Valgrande-Payares va empecipiar la temporada d’esquí con toles garantíes de seguridá para les persones ususaries. Asina lo aseguró güei la directora xeneral de Deporte, Beatriz Álvarez Mesa, quien esplicó que l’equipamientu ivernizu “cuenta col contratu a valir de responsabilidá técnica o dirección técnica, axudicáu a la empresa Inxeniería y Control d’Obres ya Instalaciones S.L”.

Álvarez señaló que la seguridá de la estación “ye un asuntu demasiao seriu como para nun crear alarma social innecesaria y que rique rigor  a la hora d’informar”. La responsable de Deporte indicó que Valgrande-Payares va abrir la temporada’l próximu día 27 “con toles midíes de seguridá necesaries”.

Proyectu de desestacionalización y reconstrucción

En relación col proyectu de reconstrucción de la estación iverniza y de monte de Valgrande-Payares como motor económicu pal valle de L.lena, Álvarez recordó que’l Gobiernu d’Asturies llogró una financiación de 10 millones de los fondos mineros del Institutu de Transición Xusta, organismu que contribúi col 75% de la inversión, ente que’l 25% apúrrelu l’Alministración autonómica.

La directora añedió que’l proyectu inicial dimensionóse y esgazóse depués, adaptándolu a l’actuación oxetu del conveniu y adaptándolu a la financiación disponible.

El proyectu de reconstrucción, que se va executar nuna distribución tresañal (2021-2023), va llicitase a finales d’esti añu o primeros de 2022, tal que s’esplicó na Xunta Xeneral, cola fin d’empezar les obres na primavera del próximu añu al tratase d’un espaciu onde ye complicada cualquier actuación pel iviernu.

Coles mesmes, la directora de Deporte especificó que para la primer fase propónse la execución d’un nuevu sistema de tresporte per cable pa la estación qu’inclúi la telecabina Cuitu Nigru, mesmo que l’acurtiamientu de la telesilla Brañil.lín y el desmontaxe de los telesquíes La Hoya y Arroyo, y de los telesillas Hoya de Cuitu Nigru y Les  Patines. ​