El presupuestu autonómicu va dexar que l’Alministración del Principáu avance en 2026 na simplificación alministrativa gracies al sofitu de la intelixencia artificial (IA), coles mires d’amenorgar trámites, encurtiar tiempos d’espera y ameyorar l’atención a la ciudadanía y a les empreses. La vicepresidenta d’Asturies, Gimena Llamedo, anunció esta meta mientres la presentación na Xunta Xeneral de les cuentes de la Conseyería de Presidencia, Retu Demográficu, Igualdá y Turismu pa 2026, que xuben a 221,57 millones.
Llamedo aseguró que la modernización alministrativa constitúi una política sostenida del Gobiernu d’Asturies p’ameyorar los servicios públicos y la relación cola ciudadanía. Con esti propósitu yá se dieron pasos como la Llei Simplifica, l’esplegue de l’aplicación miPrincipado o la creación de la Oficina Económica de la Presidencia pa facilitar proyectos empresariales.
L’usu de la intelixencia artificial tamién va contribuyir a algamar esti oxetivu. La vicepresidenta esbilló delles iniciatives rellacionaes cola IA. Asina, anunció que’l próximu añu va estender a otres árees un plan pilotu aplicáu esti exerciciu a les ayudes de natalidá, qu’utiliza intelixencia artificial pa la llectura de documentación y dexa acortar de manera significativa los plazos de resolvimientu.
Con esta ambición, el tresformamientu dixital va siguir siendo unu de les exes del presupuestu, con 95,29 millones, de los que 42,7 destinar a inversión. “Cada euru invertíu ye una llucha contra la burocracia”, afirmó Llamedo. Ente los proyectos más destacaos figuren el desenvolvimientu d’una superapp que va integrar los servicios dixitales del Principáu, les meyores en miPrincipado, l’usu de la IA como sofitu a la tramitación alministrativa y a los servicios públicos, el refuerzu de la ciberseguridá y nueves actuaciones pa garantizar la fiabilidá de los sistemes dixitales.
Les cuentes consoliden amás a Asturies como territoriu de referencia nel desenvolvimientu responsable de la intelixencia artificial, cola puesta en marcha d’una factoría de IA y un sandbox (una especie de campu virtual de pruebes) regulatoriu. La factoría va dexar desenvolver y aplicar soluciones concretes pa simplificar trámites y ameyorar la xestión pública, mientres que’l sandbox va funcionar como una redolada controlada pa probar nuevos usos de la IA con seguridá xurídica, supervisión humana y garantíes étiques.
El presupuestu destina tamién casi trés millones a la modernización d’infraestructures crítiques pa la xestión d’emerxencies, coles mires de reforzar la capacidá de respuesta del Principáu énte situaciones estremes.
La vicepresidenta destacó igualmente l’apueste pola formación n’intelixencia artificial del personal públicu, con programes específicos tanto pa perfiles directivos como pal conxuntu de la plantiya. Estos programes van ser impulsaos pola Dirección Xeneral d’Estratexa Dixital ya Intelixencia Artificial y l’Institutu Asturianu d’Alministración Pública.
“L’oxetivu ye que l’Alministración gane tiempu pa les persones y pa les empreses, utilizando la tecnoloxía pa simplificar trámites y reforzar la capacidá de respuesta de los servicios públicos”, esplicó Llamedo.
En paralelu, el presupuestu refuerza los servicios públicos con 1.465 nueves places, concentraes en servicios públicos esenciales. El gruesu de la medría correspuende a sanidá, con 206 profesionales médicos y sanitarios, y educación, con 1.158 nueves places, la mayoría pa docentes (938) y técniques d’educación infantil (167).
La vicepresidenta sorrayó que la mayor parte del personal de l’Alministración concentrar nes pilastres del Estáu del bienestar: cerca del 40% de la plantiya correspuende a sanidá y alredor del 30%, a educación.
“En política, hai dos modelos: reforzar los servicios públicos o debilitalos. Esti gobiernu apuesta ensin ambigüedaes por servicios públicos de calidá, frente a les polítiques de retayos y privatización aplicaes n’otres comunidaes autónomes, como Madrid, que les sos consecuencies yá son visibles pa la ciudadanía”, concluyó.














