Facua pide esplicaciones al Sespa por dexar de financiar delles melecines

Distintos pacientes denunciaron que tuvieron qu'empadronase n'otra comunidá autónoma para tener accesu al Regorafenib, un fármacu contra'l cáncer de fégadu, ente otros

0
474

FACUA-Consumidores n’Acción dirixióse al Sespa pa reclama-y qu’esplique por qué dexó de financiar delles melecines a usuarios de la comunidá y garantice que vuelvan tar disponibles para quien lo precisen. Distintos usuarios denunciaron que yá nun tienen accesu a determinaes melecines. En concretu, dalgunos d’ellos dieron a conocer qu’inclusive tuvieron que pidir l’empadronamientu n’otra comunidá autónoma pa poder costearse el Regorafenib, un fármacu contra’l cáncer de fégadu, yá que en ciertos supuestos el Sespa nun-yos financia dichu tratamientu.

FACUA recuerda que la Llei de Salú del Principáu d’Asturies establez como derechu de los usuarios del serviciu de salú, ente otros, «llograr les melecines y productos sanitarios que se consideren necesarios pa promover, caltener o restablecer el so salú», y que se van utilizar «tolos sistemes de compra de melecines, tecnoloxía y productos sanitarios coles mires d’aforrar costos, de cuenta que dexe aumentar la eficacia y eficiencia».

Esti últimu principiu, sicasí, nun puede contravenir la Llei de garantíes y usu radional de les melecines y productos sanitarios, que reconoz «el derechu de tolos ciudadanos a llograr melecines en condiciones d’igualdá en tol Sistema Nacional de Salú» y que «les midíes tendentes a racionalizar la prescripción y usu de melecines y productos sanitarios que puedan adoptar les comunidaes autónomes nun van producir diferencies nes condiciones d’accesu a les melecines y productos sanitarios financiaos pol Sistema Nacional de Salú».

L’asociación encamienta al Sespa a qu’esclarie cuálos son los motivos polos que decidió escluyir ciertes melecines del so sistema de financiamientu. Amás, encamienta al serviciu públicu de salú que garantice qu’aquellos usuarios que los precisen vuelvan tenelos disponibles.