Tres l’anunciu de la dimisión de Lydia Espina, conseyera d’Educación del Gobiernu del Principáu d’Asturies, Iniciativa pol Asturianu reclama al presidente del executivu autonómicu Adrián Barbón el nomamientu d’una persona con un perfil sensible y con compromisu coles llingües propies al frente del gabinete d’educación.

Nesi sentíu, la organización considera qu’un Gobiernu favoratible a la oficialidá de la llingua asturiana y del eonaviego tien que cuntar con una política educativa potente onde les llingües propies tengan un papel importante. “Valoramos los pasos alantre que se dieron respeuto al interés pola presencia del idioma na etapa d’Educación Infantil pero echamos en falta más avences como la presencia del asturianu na Educación p’Adultos, la falta d’aumentu d’hores en Bachilleratu  o la realidá de facer competir l’asignatura d’asturianu con otres materies” apunten dende l’asociación.

La organización de reivindicación llingüística echó en falta puxu nesti mandatu en delles cuestiones como ye’l casu de la falta de voluntá pa recuperar el Plan Pilotu Esperimental de Fomentu del Usu del Asturianu feche ente 2017 y 2019. Foi una iniciativa pionera pa la inclusión del asturianu como llingua vehicular en delles asignatures de Primaria, de manera llibre, optativa y voluntaria, que funcionó mui bien, participando hasta 10 centros educativos y a costu cero; cola satisfacción del alumnáu, families y docentes. L’asociación tamién considera que faltó fortaleza na defensa de la especialidá docente d’asturianu pa meyorar la situación del profesoráu y de la propia asignatura, como nos treslladen los representantes de los trabayadores de la enseñana.

Asinamesmo, la entidá reconoz l’usu normal del asturianu en diferentes actos institucionales per parte de la yá exconseyera Lydia Espina y un cambiu d’actitú respecto a otros responsables d’Educación.

Iniciativa pol Asturianu va pidir un conceyu informativu col nuevu titular de la materia del Gobiernu pa esponer que ye fundamental pal futuru del idioma cuntar con una presencia digna del idioma nel sistema educativu. El marcu llegal actual permite dar munchos pasos alantre que nun se tan faciendo. Ye’l momentu de ponese les piles y de faer la política educativa efectiva que precisa l’asturianu.