La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez, anunció güei qu’el so departamentu va empecipiar el procesu pa declarar Bien d’Interés Cultural (BIC) de calter inmaterial la cultura asturiana de la gaita. Gutiérrez informó sobre esta decisión mientres la so intervención nos actos del Día Internacional de la Gaita entamaos en Xixón pol Conceyu de la Gaita.
Nel eventu, Gutiérrez emponderó l’enfotu d’esti colectivu por dinamizar y dar vida al instrumentu musical más representativu d’Asturies. Exemplu d’ello ye l’homenaxe realizáu a la gaitera de Sotrondio Kety García Fernández, a la que la responsable de Cultura dedicó palabres d’agradecimientu: “Esti actu supón un reconocimientu a toles gaiteres que fueron y son exemplu pa tantes nenes que quieren tocar esti instrumentu”.
De la mesma forma, Gutiérrez valoró l’importante papel de “les bandes, asociaciones y escueles de música tradicional, que vienen salvaguardando la nuesa cultura, dándola a conocer énte les xeneraciones más moces, al tiempu que faen de ponte y reconocen a los y les gaiteres más veteranos que ficieron posible que la nuesa cultura llegara con esta vitalidá hasta güei”.
Nel so discursu, la conseyera afondó na cultura asturiana de la gaita, que s’espandió más allá de les llendes xeográfiques del Principáu gracies, ente otres, al llabor de la emigración, arrexuntada en centros por tol mundu. “Los asturianos y les asturianes nel esterior caltuvieron la nuesa tradición gaitera, arriqueciéndola con matices propios de cada llugar onde s’asitió la nuesa diáspora”, manifestó.
Nesti sentíu, Gutiérrez punxo en valor la diversidá de la cultura asturiana de la gaita que la conseyería quier declarar BIC. Esti procesu enmárcase dientro de les polítiques del Gobiernu d’Asturies por salvaguardar el patrimoniu autonómicu y, especialmente, l’inmaterial. Esta acción va en llinia cola recién declaración de la cultura sidrera asturiana como patrimoniu mundial pola UNESCO, reconocencia internacional que punxo en valor xuna de les tradiciones más icónicas d’Asturies y refuerza la necesidá de siguir protexendo y promoviendo les manifestaciones que conformen la esencia d’Asturies.
«Dempués del ésitu de la declaración de la cultura sidrera, siguimos trabayando pa que les nuestres tradiciones más representatives tengan la protección y el reconocimientu que merecen», ha afirmado Vanessa Gutiérrez, que ha puesto el foco en el patrimonio inmaterial “que pola so fraxilidá, merez una atención cuidadosa y decidida”, ha precisado la titular de Cultura.