La Federación Española de Patinaxe salió nes últimes hores de la tarde d’ayeri en defensa propia tres les declaraciones de Jorge Pañeda, conceyal de Deportes y Educación, nel que xustificaba la renuncia a la organización de la Copa de la Reina pa la edición del añu 2026. La Federación denuncia la falta total de comunicación” del edil dende mayu y niega rotundamente que s’endurecieren les condiciones p’allugar el tornéu. Coles mesmes, describe que delles de les sos afirmaciones «falten de forma mui grave a la verdá de los fechos».

La defensa de la propia federación argumenta que l’Ayuntamientu nun contactó con ellos dende’l mes de mayu. Según la Federación, l’últimu intentu d’establecer contactu tuvo llugar el 17 de mayu, cuando’l director xeneral, Xavier Moyano, unvió un mensaxe a Jorge Pañeda al traviés de WhatsApp, coles mires d’alcordar una xunta p’avanzar na organización del eventu. El conceyal respondió indicando que s’atopaba fuera del país y propunxo volver a entamar el diálogu ente’l 26 y el 30 de mayu. “De magar, efectuáronse numberoses llamaes ensin llograr respuesta dalguna. Nun esistió nengún tipu de comunicación posterior per parte del Conceyu nin de los sos representantes”, destaca la RFEP.

L’organismu tamién recuerda que la Copa de la Reina 2025 terminó celebrándose en Cerdanyola, el pasáu mes de xunu, “precisamente por cuenta de la incertidume sobre la so realización en Xixón, tal como se prometiera primeramente dende la conceyalía, que nun comunicó la so negativa definitiva hasta últimu momentu”. Según la RFEP, el Conceyu yera “dafechu consciente” de les feches propuestes pal eventu.

En cuanto al antecedente de 2025, la Federación espón la so propia versión de los fechos. “A empiezos d’anguaño, el Sr. Pañeda manifestó’l so interés n’acoyer la edición de 2025, coincidiendo col 30º aniversariu del Telecable HC. Sicasí, más p’alantre informó verbalmente de que nun podríen asumir el compromisu por motivos presupuestarios, plantegando retardar la celebración a 2026”. Dende esi momentu, aseguren, “tou intentu de reactivar el diálogu per parte de la RFEP foi en devanéu”.

Nun se trata, apunten, d’un casu aislláu. La RFEP sorraya qu’este mesmu patrón “repitióse n’ocasiones anteriores con otres competiciones, como la Copa Intercontinental, que finalmente tuvo llugar en San Juan (Arxentina) énte la falta de meyores per parte de Xixón”.