La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez, presentó güei la programación de les Xornaes de la Música Tradicional Asturiana, un alcuentru que se va celebrar na Llaboral Ciudá de la Cultura, en Xixón, el 8 y el 11 d’avientu, pa difundir esta manifestación artística y abrir un espaciu de diálogu y reflexón sobre la so importancia.
Gutiérrez destacó qu’estes espresiones culturales constitúin “una pilastra fundamental sobre’l que se sofita la identidá asturiana”, polo que sorrayó la necesidá de calteneles, por casu, al traviés de los espedientes empecipiaos pa declarar bienes d’interés cultural (BIC) de calter inmaterial la cultura asturiana de la gaita, les mazcaraes d’iviernu, el teatru costumista o les dances tradicionales, que se sumen a les yá reconocíes, como la misa de gaita, l’asturianada, los bolos o la cultura sidrera asturiana, esta postrera declarada pola Unesco patrimoniu inmaterial de la humanidá’l 4 d’avientu de 2024.
Estes xornaes, entamaes en collaboración cola asociación Conceyu de la Gaita, van axuntar a más de 260 participantes, ente intérpretes, investigadores y docentes, coles mires de fortalecer esti tipu d’espresión musical y ampliar la so proyección social y la so tresmisión.
El primer día va centrase na hestoria y evolución de les escueles de música popular, los modelos europeos y los retos actuales, y va ufiertar un alcuentru d’agrupaciones que va amosar la vitalidá d’estes manifestaciones n’Asturies. Pa ello, va cuntar cola participación de músicos como Carlos Núñez, Xuacu Amieva, Pedro Pangua, José Ángel Hevia y Santi Caleya, y d’espertos como Lisardo Lombardía y la presidenta de la confederación de gaiteros bretonos, Maïna Daouphards.
La segunda xornada va centrar na fabricación de gaites y nes principales llinies d’investigación en cursu, antes de l’amuesa internacional Gaites del mundu, que va cuntar coles actuaciones d’intérpretes d’Asturies, Galicia, Escocia, Bélxica ya Italia. El programa va rematar col conciertu de clausura al cargu de la Banda Gaites Llacín, que va presentar el so discu Resollu.
















