Iniciativa pol Asturianu treslladó estos díes el so sofitu públicu a l’asociación vecinal La Llastra depués de que’l Conceyu de Colunga-yos impidiera rexistrar un documentu pol fechu de tar escritu n’asturianu. Na rempuesta recibida, roblada pol alcalde, José Ángel Toyos, de la formación Foro, el consistoriu allega que la documentación nun ta escrita nun idioma oficial y esixe la torna al castellán. El Conceyu argumenta que la Llei de Procedimientu Alministrativu Común recueye que «la llingua de los procedimientos tramitaos pola Alministración Xeneral del Estáu va ser el castellán». Por contra, la citada norma tamién recueye que «nos procedimientos tramitaos poles Alministraciones de les Comunidaes Autónomes y de las Entidades Llocales, l’usu de la llingua va axustase a lo previsto na llexislación autonómica correspondiente».
Nesi sen, Iniciativa pol Asturianu recuerda que la Llei d’Usu reconoz el drechu de la ciudadanía a presentar documentación n’asturianu nos usos alministrativos. «Tolos ciudadanos tienen derechu a emplegar l’asturianu y a esplicase nelli, de pallabra y per escrito». El presidente de la entida, Iván Llera, asegura que «tamos, de nuevu, ante un casu de discriminación llingüística» y reclama a Foro qu’aclare la so postura sobre la política llingüística y l’idioma.
Llera recalca que «la oficialidá ye la ferramienta constitucional que va garantizar la plena igualdá de drechos n’Asturies independientemente de la llingua que caún quiera escoyer». Por ello, a puertes d’un nuevu debate sobre la oficialidá de les llingües d’Asturies «reclamamos una postura coherente a Adrián Pumares y la so formación». El cabezaleru d’Iniciativa pol Asturianu apuntó que «resulta llamativo qu’un partíu que lleva la oficialidá nel programa electoral y defende la Llei d’Usu seya’l primeru que vulnere los drechos de los asturfalantes onde gobierna», apunta Llera.
Iniciativa pol Asturianu reclama una rectificación urxente del alcalde José Ángel Toyos y que’l Conceyu de Colunga almita escritos n’asturianu.