El Gobiernu del Principáu reorientó l’ampliación del Centru TIC de L’Entregu p’asegurar que la inversión prevista pueda executase dientro de los plazos previstos, evitar la perda de fondos europeos y atraer proyectos científico-tecnolóxicos estratéxicos, asitiaos a la vanguardia de la ciencia española. Esta actuación va dexar dotar al Centru d’Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN) d’un espaciu afayadizu pa construyir el primer ordenador cuánticu del país -el restu de los qu’hai n’España fueron adquiríos fuera- y atraer una inversión de siete millones del Gobiernu d’España.

L’actuación contempla una inversión de 1.806.286 euros pa la construcción d’un nuevu equipamientu que va ampliar les instalaciones del Centru d’Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN). Esti espaciu va tar dotáu de la infraestructura y tecnoloxía necesaria p’allugar un proyectu pioneru en física cuántica: un simulador y un ordenador cuánticu basáu n’átomos de Rydberg.

El centru mistu d’investigación (del que formen parte CSIC, Universidá d’Uviéu y el Principáu) cuenta con una sovención estatal de siete millones, dientro de la Estratexa de Tecnoloxíes Cuántiques d’España, y va dexar asitiar a Asturies como un referente nacional en tecnoloxíes habilitadoras de la computación cuántica.

La reforma del proyectu del Centru TIC respuende a la necesidá d’afaer l’ampliación del centru a criterios de viabilidá. Primeramente, se previera una inversión de 10,4 millones con cargos a fondos mineros, pero la llicitación quedó erma.

“Tres el revés que supunxo que la llicitación quedara erma, polo afecho de los plazos d’execución de los fondos, optóse por una reformulación del proyectu pa facelo viable y que, amás, nos dexe agospiar nel Valle del Nalón un proyectu únicu en forma de simulador cuánticu”, esplicó’l conseyeru.

Sánchez sorrayó qu’esti amenorgamientu presupuestariu nun va suponer la perda de fondos nin p’Asturies nin pa les comarques mineres. Los 8 millones lliberaos van destinase a una actuación en Llangréu, na redolada del ríu Nalón, coles mires de prevenir inundaciones nuna zona próxima a l’antigua central térmica de Lada.