La conseyera d’Educación, Lydia Espina, afondó na Xunta Xeneral na esplicación del anteproyectu de llei que va regular la rede autonómica, pública y gratuita de 0 a 3 años Les Escuelines. Espina precisó que les trabayadores van caltener la so categoría profesional y los sos salarios y que nun van perder nengún derechu llaboral. Les profesionales van ser técniques d’educación infantil de l’Alministración d’Asturies del grupu C, subgrupu 1, tal que establez el conveniu del personal llaboral a valir. Ello ye que ye la mesma clasificación pola qu’Asturies yá ta tresfiriendo a los conceyos les cantidaes qu’abonen como nómines.

La Comisión d’Educación de la Xunta Xeneral centróse esta tarde nel desenvolvimientu d’esta rede que se va desenvolver por aciu una llei, que’l so anteproyectu salió güei a esposición pública. Espina respondió a ocho entrugues distintes sobre Les Escuelines y faló tanto de la categoría llaboral como de la planificación el tipu de contratu o los horarios. Tamién convidó a tolos implicaos a presentar aportaciones.

La conseyera recordó que la llei ye’l marcu normativu pero que, en paralelu, tán desenvolviéndose el restu de decretos y de normes pa regular el funcionamientu, en temes como los horarios. Sicasí, indicó que la intención ye que seyan bien similares a los actuales, yá que ye un aspectu que ta funcionando bien y nun hai necesidá de modificar.

Tamién defendió la planificación en fases que se ta desenvolviendo, d’alcuerdu a criterios cuantitativos y cualitativos, con equilibriu territorial, primando la estensión na zona rural y l’eliminación de les llistes d’espera. “Ye de tolos colores, de tolos signos políticos. Queda un mapa casi completu d’Asturies”, aportunó na so argumentación.

Escayu espresó la so voluntá de diálogu. Esplicó que faló personalmente colos alcaldes implicaos na primer fase, la que se va desenvolver en 2024, y manifestó la so intención de falar con toos aquellos colectivos o instituciones implicaos. Mañana mesmo va presentar l’anteproyectu de llei a les organizaciones sindicales.

Tal que fixo ayeri, en xuntes individuales colos grupos políticos, solicitó’l votu favorable de tolos partíos a la llei de Les Escuelines, yá que considera que ye una midida bien beneficiosa pal conxuntu de la sociedá asturiana.