La Conseyería de Ciencia, Empreses, Formación y Empléu comunicó’l resolvimientu provisional de les ayudes del programa Severo Ochoa pa la contratación de 70 investigadores predoctorales. Esti personal va incorporase con un contratu de cuatro años a un departamentu de la Universidá d’Uviéu o un centru d’investigación d’Asturies pa realizar la so tesis doctoral.

La Dirección Xeneral d’Universidá recibió cerca de 200 solicitúes, que fueron evaluaes pola Axencia Estatal d’Investigación. La conseyería yá unvió a cada solicitante’l so espediente pa que pueda conocer tantu’l baremu como la puntuación.

En caúna de les cinco árees de conocencia: Artes y Humanidaes, Ciencies, Ciencies de la Salú, Ciencies Sociales y Xurídiques ya Inxeniería y Arquitectura, escuéyense los 9 candidatos con meyor puntuación; en total, 45 investigadores ya investigadores. El restu otros 25 doctorandos-, escoyer ente les notes más elevaes, independientemente del área a la que pertenezan.

El Principáu amontó’l númberu de contratos añales d’esti programa d’excelencia, al pasar de 45 beneficiarios en 2016 a los 70 actuales. Les ayudes cunten con un presupuestu de daqué más de 5,7 millones cada añu.

Dende la creación de la Conseyería de Ciencia fueron contrataos 280 investigadores predoctorales del programa Severo Ochoa y esti departamentu trabaya yá nuna nueva convocatoria, la correspondiente a 2023, que va suponer otros 70 contratos.

Nestos momentos, l’oxetivu ye entainar los procedimientos alministrativos de reclamaciones y el movimientu de llistes, de cara a dictar lo antes posible el resolvimientu definitivu y que los beneficiarios puedan empecipiar el so contratu nes instituciones onde realicen la so tesis el próximu cursu. Na llista provisional, la mayor parte de les persones escoyíes van integrar n’equipos de la Universidá d’Uviéu, centros del Conseyu Cimeru d’Investigaciones d’Asturies (CSIC) o na Fundación pa la Investigación Biosanitaria d’Asturies (Finba).

Per segundu añu, la convocatoria abrióse a estudiantes matriculaos nun máster universitariu que tuvieren cuenta de realizar la so tesis doctoral. L’oxetivu ye facilitar al máximu que les persones interesaes n’empecipiar una carrera investigadora puedan empezar yá con una ayuda y que los meyores espedientes y proyectos de tesis doctoral nun se queden fuera por razones económiques.

La directora xeneral d’Universidá, Cristina González, recordó qu’esti programa ye una de les meyores puertes d’accesu a la carrera investigadora. “Aseguramos que los meyores investigadores y les meyores tesis puedan realizase n’Asturies”, precisó.

González indicó que se consiguió caltener el compromisu de resolver una convocatoria al añu, con un calendariu que facilita que el investigadores puedan planiar y saber si empiecen el cursu con una ayuda predoctoral. Esti sistema dexa, amás, que les persones que nun consiguieron contratu puedan volver presentar la so candidatura.

El programa garantiza la selección de los meyores proyectos, yá que detrás de cada solicitú hai un proyectu d’investigación y un director de tesis que’l so currículum tamién puntúa na baremación, según la producción científica del grupu d’investigación al que perteneza.