Asturies participa nel primer estudiu internacional sobre persones adultes con enfermedaes cróniques y les sos esperiencies n’atención primaria, de la que va testar tamién la opinión de los profesionales, coles mires de midir y ameyorar les resultancies y fomentar que los sistemes sanitarios tean centraos nes necesidaes de los pacientes.
Nesti proyectu, denomináu PaRIS, acrónimo del inglés Patient-Reported Indicator Survey, participen ventiún países. Amás, les sos conclusiones van ayudar a realizar una comparancia internacional de los modelos asistenciales p’ameyorar l’atención a la ciudadanía.
El comité de salú de la Organización de Cooperación de Desenvolvimientu Económicos (OCDE) promueve esti analís, que se realiza por aciu un cuestionariu sobre l’estáu de salú y les opiniones y esperiencies nel tratu que reciben los usuarios nos sos centros d’atención primaria.
El procedimientu consiste n’escoyer al azar profesionales y persones de 45 años o más que tuvieren contactu col so centru d’atención primaria nos postreros seis meses. En total, va contactar con 18.825 persones, de les que 750 moren n’Asturies. El Ministeriu de Sanidá yá unvió una carta a les escoyíes, convidándoles a participar. Darréu, va contactar con elles telefónicamente pa llograr el so consentimientu y realizar la encuesta, de 25 minutos de duración.
Les autoridaes sanitaries animen a la ciudadanía escoyida a participar nesti proyectu que coordina’l Ministeriu de Sanidá. La información va tratar de manera confidencial y los datos reflexaos nel estudiu van ser anónimos.