El Gobiernu d’Asturies va destinar más de 200 millones a polítiques de vivienda hasta 2026, col fin de facilitar l’accesu de la población a esti recursu básicu, avanzar na meyora de los edificios, tantu públicos como privaos; fomentar l’arriendu ya impulsar la eficiencia enerxética y l’accesibilidá universal, ente otros oxetivos prioritarios.

P’avanzar escontra estos fines, l’Executivu autonómicu aprobó güei la firma d’un conveniu de collaboración col Ministeriu de Tresportes, Movilidá y Axenda Urbana que va dexar desenvolver el Plan d’Accesu a la Vivienda y va movilizar ayudes per valor de 56,2 millones. A la partida económica prevista nesti plan suman otros 13,2 millones destinaos al Bono Arriendu Nuevu, una subvención estatal que facilita l’accesu a la vivienda y l’emancipación y que n’Asturies va beneficiar a más de 1.700 persones d’hasta 35 años.

Per otra parte, tamién nel ámbitu de la vivienda, los fondos europeos NextGenerationUE representen hasta agora pal Principáu les siguientes cantidaes:

  • 47,6 millones del Programa de Rehabilitación Enerxética d’Edificios (PREE) pa rehabilitación de fachaes.
  • 800.000 euros del Programa de Rehabilitación Enerxética d’Edificios 5.000 (PREE 5.000) pa edificios en conceyos de menos de 5.000 habitantes.
  • 27,9 millones p’actuaciones de rehabilitación d’edificios a nivel de barriu.
  • 12,1 millones pa la promoción de vivienda algamadiza en suelu públicu.
  • 1,4 millones p’acciones d’accesibilidá en viviendes del parque públicu.
  • 33,7 millones p’actuaciones de rehabilitación d’edificios y a nivel de barriu.
  • 12,3 millones pa la promoción de vivienda algamadiza en suelu públicu.

D’últimes, van movilizase recursos por un montante que supera los 205 millones pa siguir avanzando en polítiques prioritaries pa los sectores más vulnerables de la población.