La preocupante imaxe del dexelu en Groenlandia

L'Institutu Meteorolóxicu de Dinamarca esparde una semeya qu'amuesa les consecuencies del cambéu climáticu nel árticu

0
979

El desxelu avanza imparable en Groenlandia. Ye la principal conclusión de la imaxe que ta acabante de distribuyir l’Institutu Meteorolóxicu de Dinamarca. N’ella, puede vese como l’investigador Steffen Olsen traviesa un enorme charcu sobro un trinéu tiráu por perros pa recuperar el so equipu d’observación meteorolóxica. Como si d’una pisicina se tratara.

Olsen alcontrábase descargando mididores de clima y mar, pero «terminó documentando condiciones estremes nun día inusualmente calorosu, onde l’agua lliteralmente flotaba nel xelu». Na so cuenta de Twitter, l’investigador esplicó que «les comunidaes de Groenlandia dependen del xelu marín para xeres de tresporte, caza y pesca. Fenómenos estremos, como esta inundación del xelu por cuenta de que la superficie derritióse, esixen una capacidá inda mayor de predicción».

Debaxo d’esta capa d’agua asitiada na zona de Inglefield Bredning inda hai una capa de xelu de 1,2 metros. Olsen nun ta seguro de cuánto tiempu va aguantar asina. Y les temperatures nun ayuden a evitar el desxelu en Groenlandia. Una fola de calor na rexón tan provocando una situación alarmante fundiendo parte del xelu del mar y de la islla. La situación va caltense tola selmana. El cambéu climáticu avanza más rápidu de los esperao y les consecuencies yá se tan faciendo notar.