Carmen Moriyón: «Asturies ta en tiempu de descuentu»

La candidata de Foru a la presidencia d'Asturies presentó esti miércoles les midíes del programa electoral del so partíu en materia fiscal

0
754

La candidata de Foru a la presidencia d’Asturies, Carmen Moriyón, presentó esti miércoles  les midíes del programa electoral del so partíu en materia fiscal, concebíes para “impulsar l’actividá económica, frenar la despoblación y acabar cola discriminación d’Asturies con d’otres Comunidaes”. “Estes midíes fiscales son les primeres que presentamos porque busquen llograr un impactu socioeconómicu relevante y son la canal pela que más rápido pueden fluyir los cambeos que precisa Asturies”, indicó Moriyón. “Asturies ta nel tiempu de descuentu; hemos de ser prácticos y centranos nes soluciones a los graves problemes d’emponen a esti territoriu a la desertización industrial y demográfico”, alvirtió.

Ente les propuestes de Foru, Moriyón destacó l’amenorgamientu de la tarifa autonómica del IRPF en tolos sos tramos y de forma progresiva nun superando’l postreru d’ellos el tipu del 21%. Nel mediu rural, Foru propón midíes de discriminación diferenciada. “Nun pueden pagar lo mesmo quien carecen de servicios que sí disponen les ciudaes”. En materia d’IRPF plantégase una deducción de 30% de los gastos n’escueles infantiles, centros infantiles o personal contratáu pal cuidáu de fíos de 0 a 3 años pa contribuyentes qu’afiten la so residencia habitual y caltener la fecha de devengu del impuestu.

Foru tamién propón ameyorar la deducción por arriendu de vivienda habitual, con oxetu d’atender les necesidaes de colectivos que nun pueden aportar a la compra d’una vivienda (menores de 35 años ente otros), frenar la perda de población nel mundu rural y promover la reactivación d’esti sector.

Moriyón recordó tamién que Foro vien reclamando un nuevu sistema de financiamientu autonómicu. Con esi oxetivu va promover la reforma del modelu actual que garantice la suficiencia y l’igualdá nos servicios públicos fundamentales, redefiniendo les necesidaes de gastu y teniendo bien en cuenta, les singularidaes que presenta Asturies, como la dispersión y l’avieyamientu de la nuesa población.