Cine d’animación européu en Llaboral Cinemateca

'Funan', 'Buñuel en el laberinto de las tortugas' y 'Ruben Brandt, collector' fueron proyectaes y galardonaes nos más prestixosos festivales internacionales del xéneru

0
140
Fotograma de 'Buñuel en el laberinto de las tortugas'. / Cinemateca
Fotograma de 'Buñuel en el laberinto de las tortugas'. / Cinemateca

Laboral Cinemateca estrena nes slmanas vinientes tres imprescindibles títulos del cine d’animación européu y que fueron yá proyectaes y premiaes nos más prestixosos festivales internacionales del xéneru: ‘Funan‘ (premiu n’Annecy), ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas‘ (premiada en Málaga y Los Ánxeles) y ‘Ruben Brandt, collector‘ (presentada en Locarno y premiada en Sevilla).

En ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas‘, Salvador Simó fai una emocionante y lluminosa adaptación del cómic de Fermín Solís pa remembrar los acontecimientos anteriores y posteriores al rodaxe de ‘Las Hurdes: tierra ensin pan’, el desolador documental col que’l cineasta de Calanda volvió escupuliciar al mundu y que lo tresformaría para siempres. Simó recrea’l momentu en que Buñuel dexa atrás la solombra de Dalí y el surrealismu y embárcase nel rodaxe d’una película que cuestiona lo que ye la mirada documental, l’autor frente a la realidá y sobremanera, si tolos medios son lícitos para consiguir una obra cinematográfica… anque ésta sía, a lo postrero, una obra maestra de la Hestoria del Cine. ‘Buñuel en el laberinto de las tortugas’ proyectaráse’l sábadu 25 de mayu a les 20 hores nel Paraninfu de la Llaboral.

La reconocencia como Meyor llargumetraxe nel Annecy International Animated Filme Festival, el certame d’animación más prestixosu del mundu, y el Premiu Cinéfilos del Futuru del Festival de Sevilla, ente otros, avalen a ‘Funan‘ como una de les películes d’animación del momentu, que podrá vese en Xixón el domingu 19 de xunu a les 19:30 hores. Denis Do debuta nel cine como director y guionista reconstruyendo la memoria del xenocidiu camboyanu que-y tresmitió la so madre. Asina, asítianos en Camboya, en 1975, para cuntar, con gran sensibilidá y un estilu conteníu, la increíble y poderosa hestoria d’una madre moza que llucha por salvar al so fíu y por caltener la familia xunida nos crueles tiempos de los Jemeres Coloraos.

Poques animaciones pa adultos tan sorprendentes y briosas como esta hipnótica y fascinante ‘Ruben Brandt, collector‘, que tuvo’l so estrenu mundial na famosa Piazza Grande de Locarno énte 7.000 espectadores y que s’alzó colos premios a Meyor guion y a meyor ópera prima nel Festival de Sevilla. va poder vese en Llaboral Cinemateca’l vienres 21 de xunu a les 20:00 hores.

L’arte, el psicoanálisis y el cine entemécense nel primer llargumetraxe de Mirosrad Krstic, un entreteníu y azogosu homenaxe a la hestoria del arte que se mueve ente’l noir posmoderno y el thriller pa cuntar la hestoria de Ruben Brandt, un psicoanalista que sufre tarrecibles velees protagonizaes por trece famoses pintures -de Botticelli a Hopper, pasando por Velázquez o Picasso- que tendrá de robar pa superar les sos traumas.

Les entraes para les proyecciones pueden adquirise, a un preciu xeneral de 4 euros y reducíu de 3 euros na Recepción de Llaboral Ciudá de la Cultura en Xixón, na Recepción del Centru Niemeyer n’Avilés, nel Centru d’Información Turística del Principáu n’Uviéu, n’entraes.liberbank.es, nel teléfonu 902 106 601 y na rede de caxeros Liberbank.