La historiadora y antropóloga Cristina Cantero foi designada nueva directora del Muséu de la Minería y de la Industria d’Asturies (MUMI). La profesional foi la persona escoyida nel procesu de selección abiertu pa cubrir la vacante que dexó la xubilación de Santiago González Romero, quien dirixó’l muséu mientres 31 años y lideró les sos principales llínees de desenvolvimientu.
Al procesu presentáronse 44 persones, una cifra que confirma l’interés y el prestíu del equipamientu dientro del ámbitu patrimonial ya industrial. L’amplia y diversa participación de candidatures reflexa la proyección del MUMI como espaciu cultural, educativu y turísticu de primer orde, somorguiáu agora nuna nueva etapa empobinada a fortalecer la so modernización y el so espardimientu, afecha a los valores ya intereses de la sociedá contemporanea.
Esta renovación alliniase con otres iniciatives impulsaes apocayá por Cultura pa caltener y poner en valor el legáu mineru, como la creación de la Cátedra de la Cultura Minera en collaboración cola Universidá d’Uviéu, empobinada a afondar na investigación, la memoria histórica y los trabayos para la declaración de la cultura minera como Bien d’Interés Cultural (BIC).
Especializada en patrimoniu y museoloxía
Cristina Cantero, llicenciada n’Hestoria y con formación n’Antropoloxía Social y Cultural, ye especialista n’interpretación y xestión del patrimoniu, con una consolidada trayectoria nel ámbitu museísticu. Hasta agora exercía como directora técnica del Muséu Etnográficu del Oriente d’Asturies, en Porrúa (Llanes), onde lideró una etapa de renovación basada nos principios de la nueva museografía y de la museoloxía crítica.
Cofundadora de l’Asociación Asturiana d’Antropoloxía y Patrimoniu Etnolóxicu (Asape), trabayó en proyectos museolóxicos y museográficos pa distintos equipamientos, amás d’integrar comités científicos como’l de la candidatura de la cultura sidrera asturiana a Patrimoniu Inmaterial de la Humanidá pola Unesco.
Ye autora de diverses publicaciones sobre patrimoniu y etnohistoria y redactó documentos estratéxicos pa la xestión de bienes etnolóxicos, como’l dedicáu a horros y paneres. Tamién collaboró con instituciones de referencia como’l Muséu del Pueblu d’Asturies, la Fundación Archivo d’Indianos y l’Institutu del Patrimoniu Cultural d’España, lo que contribuyó a la investigación.
















