La Conseyería d’Educación empezó la selección del personal que va ocupar les primeres direcciones de la rede pública autonómica y gratuita de 0 a 3 años Les Escuelines, que va entrar en funcionamientu a partir de setiembre. Cada nomamientu va ser efectivu dende la fecha d’inauguración de la escuela y va tener un cursu de vixencia, hasta xunu de 2025, prorrogable por otru más.

El resolvimientu que convoca’l procedimientu para cubrir les escueles data del 18 de marzu y yá foi publicada na web oficial de Educastur (https://encurtiar.link/LNeSGa). El plazu pa presentar solicitúes va ser de 10 díes a cuntar dende’l siguiente a la so publicación nel Boletín Oficial del Principáu (Bopa), prevista para principios d’abril.

Nesta primer convocatoria, el Principáu sacó un total de 17 places pa xestionar 32 escueles. Tratar de les 31 yá previstes na fase 1 de la rede autonómica y roblar por alcaldes y alcaldeses en xineru. Coles mesmes, la selección toma tamién el centru del conceyu d’Ayande, anunciáu poles autoridaes locales y que se va construyir con cargu a les subvenciones de 2024.

La conseyería tamién va aprovechar esti procedimientu pa cubrir dos direcciones d’escueles municipales d’Uviéu, la de la EEI La Florida y la EEI María Balbín, que taben pindies de renovación.

Planificación

El resolvimientu detalla la manera nel que se realizó la planificación. D’esta miente, les escueles más grandes, aquelles que nacen con trés o más unidaes, van tener, con calter xeneral, una dirección propia. Asina asocede n’Avilés, Xixón, Llanera, Mieres y Uviéu, tantu nel nuevu centru que se va abrir anguaño como nos dos que s’anueven.

En Siero, al abrir una escuela con trés unidaes en La Pola y otra con dos en Llugones, va haber una única dirección pa dambes. Parres, que la so escuela en construcción tamién va cuntar con trés unidaes, va compartir dirección cola de Caravia, que namás va disponer d’una. Nesti casu, túvose en cuenta la proximidá xeográfica. Esta organización va poder variar en función de les matriculaciones.

La distancia y la facilidá pa movese fueron factores determinantes pal restu d’agrupamientos. Pa les escueles con menos de trés unidaes, que son toles demás, van designase direcciones compartíes. Esti criteriu yá se vieno aplicando nos últimos años. Van tener la see nuna d’elles y tendrán de movese al restu. El máximu que van llegar a xestionar son trés escueles. Con esti perfil itinerante, convocáronse ocho places.

Nesti casu, estableciéronse dos esceiciones: Degaña y Casu, con una unidá y 18 places cada unu. Al tratase de conceyos asitiaos a más de 80 kilómetros de la siguiente escuela, van tener la so propia dirección independiente. L’oxetivu ye facilitar les condiciones necesaries por que se ocupe’l puestu. El resolvimientu yá establez que si nel futuru abre otra na redoma va poder reconsiderase esta decisión.

El perfil

Les persones aspirantes a ocupar estes places tienen de ser funcionaries de carrera n’activu, del cuerpu de maestros y que tengan la especialidá d’Infantil. Tamién ye obligatoriu que superen un cursu de formación pal desempeñu de la función directiva, al igual qu’asocede con estos puestos nel restu d’etapes. Una comisión de valoración integrada por seis persones, con una presidencia, cuatro vocalías y una secretaría va realizar la selección.

En casu de que dalgún de los 17 puestos quede ermu porque naide preséntese o porque naide llogre una valoración positiva, la Conseyería d’Educación va designar directamente a un director o directora a propuesta del Serviciu d’Inspección. Este ye, coles mesmes, un procedimientu previstu pa otros niveles del sistema educativu.

El presupuestu de 2024 inclúi 141 places pal personal de la rede autonómica de 0 a 3 años: 120 van ser pa incorporar técnicos d’educación infantil, 17 pa la dirección de les escueles y otros cuatro pa personal de refuerzu de l’alministración pa xestionar esta nueva rede.