El Gobiernu d’Asturies inauguró güei los cinco primeros centros de 0 a 3 años de la rede autonómica, pública y gratuita de Les Escuelines/As Escolías, que van empezar con un total de 53 neños y neñes matriculaos. La conseyera d’Educación, Lydia Espina, visitó esta mañana los trés que tán allugaes na zona occidental, xunto coles directores xenerales de Centros, Rede 0-3 y Enseñances Profesionales, Cristina Blanco, y d’Infraestructures y Tecnoloxíes Educatives, Julio Vallaure.

En concretu, percorrieron los centros Los Esguinos, de Trevías (Valdés); As Paxarías, de Bual, y Los Pequeníos, de Villayón. Les otres dos escuelines qu’abrieron güei les sos puertes son Los Indianinos, de Colombres (Ribadeva), y La Brañona, de Panes (Valle Baxu de Peñamellera), a les que la conseyera va mover en próximes feches.

Colombres ye la escuelina con más menores matriculaos, con 15 neños y neñes; siguíu de Trevías, con 13; Bual, con 11; Panes, con 10, y Villayón, con 4. Eses cifres podríen ampliase mientres el presente cursu, yá que toos estos centros tienen entá places llibres. La escuelina ribadense dispón de dos unidaes y 31 places, mientres que les otres cuatro consten d’una unidá y 18 places.

Las escolías de Bual y Villayón comparten directora, al igual que les de Panes y Colombres por una cuestión de proximidá xeográfica. La de Trevías va tener la so propia directora. En cuanto al restu del personal, la Dirección Xeneral d’Empléu Públicu contrató a doce técniques d’educación infantil (TEI) pa estos cinco centros autonómicos de 0 a 3 años. En Colombres van trabayar cuatro educadores y nos otros cuatro, dos en cada unu.

Estos cinco que se ponen en marcha construyéronse con cargu a les subvenciones de fondos europeos del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR) otorgaes pola Alministración del pa crear nueves places de 0 a 3 años, concedíes nel exerciciu 2023. En total recibieron ayudes por importe de 640.000 euros.

“Güei ye un día para dar les gracies a muncha xente porque ponemos en marcha la rede pública, autonómica y gratuites de Les Escuelines/As Escolías. Detrás hai meses d’intensu trabayu de tola conseyería y de los conceyos. Güei facemos realidá un proyectu empezamos a suañar fai menos d’un añu”, señaló la conseyera.

Lydia Espina recordó la tramitación alministrativa esplegada, dende la nueva llei al decretu de funcionamientu, el procedimientu d’almisión, l’espediente de creación de centros, la xestión de les subvenciones MRR o les xuntes informatives colos conceyos implicaos. “Tamos construyendo una rede que va redundar na calidá del nuesu sistema educativu ensin dala dulda”, añedió.

Apertura progresiva

En cuanto al restu de escuelines/escolías que componen la primer fase de la rede autonómica, dirán inaugurándose a midida que se vaigan concluyendo les obres. Ta previsto que n’ochobre puedan abrir otros cuatro centros: La Veiga, de Sotu (Sotu’l Barcu); La Cuevona d´Avín, de Benia (Onís); Os Ferreiríos, de Santalla (Santalla d’Ozcos), y Os Esguín, de Santiso d’Abres.

Per otru llau, la conseyera convocó ayeri a una xunta, per primer vegada conxunta, de toles direcciones de les escueles de 0 a 3 que dependen del gobiernu d’Asturies y de los conceyos. L’oxetivu yera presentar el proyectu, el decretu y la tramitación de la llei, que va dexar la integración de les municipales na nueva rede d’Asturies, a partir del próximu añu.

El gobiernu d’Asturies estableció un procedimientu d’almisión únicu, colos mesmos criterios, baremos y calendariu tanto pa les escueles de 0 a 3 años municipales como pa les autonómiques, que tendrán de convivir hasta que se produza la integración nuna única rede. La única diferencia foi’l llugar de presentación de los documentos y de publicación de les llistes.

Tamién el calendariu lectivu de 0 a 3 años ye común. Amás d’estes cinco escueles autonómiques, güei dio empiezu l’actividá nes 76 escueles municipales qu’inda xestionen los conceyos y que van tener la oportunidá d’integrase na rede una vegada que la Xunta Xeneral d’Asturies apruebe la llei correspondiente, que ta en fase de tramitación.