L’empiezu del cursu escolar aplázase n’Asturies. Los alumnos d’Infantil y Primaria nun van tornar a les aules hasta’l 22 de setiembre, mientres que los de Secundaria, Bachilleratu y Formación Profesional van tener que esperar a los díes 28, 29 y 30 respectivamente. Educación quier comprobar cómo evoluciona la pandemia mientres les primeres selmanes de setiembre, por si resulta necesariu reforzar entá más les midíes de seguridá de cara a la vuelta a les aules.

Ye una de les midides que va desendolcar el Gobiernu asturianu pa garantizar la seguranza nel sistema educativu. D’esta manera, van baxar les ratios a un máximu de 20 alumnos por grupu en tol ciclu d’Educación Primaria y nos dos primeros cursos de Secundaria. Pa los niveles cimeros de Secundaria (3º y 4º) y Bachilleratu va promovese un modelu semipresencial. L’alumnáu de les aules que superen eses ratios allegaránse a los centros en díes alternos.

El compromisu d’Educación ye faer de los centros educativos espacios seguros. Pa ello, va realizase una inversión estraordinaria de más de 30 millones en personal docente nes redes pública y alcordada. Esto ye: van contratase unos 850 profesores más, el 65,5% pa la escuela pública.

La conseyera d’Educación, Carmen Suárez, esplicó esti vienres l’escenariu d’entamu de cursu en participando ayeri nuna xunta con con responsables de toles autonomíes. Nella, alcordaronse de forma casi unánime 23 midíes educatives y 5 encamientos referíos a los centros educativos pa esti cursu 2020-2021. Les riegles xenerales pal próximu cursu van ser el caltenimientu d’una distancia interpersonal de seguridá de 1,5 metros, l’usu xeneralizáu de mázcaru percima de los 6 años, la hixene de manos y la ventilación de los espacios.

Pruebes al profesoráu

El personal docente y non docente que tenga contactu col alumnáu superaría primeramente una prueba PCR. El Serviciu de Salú (Sespa) va empezar a citar nos próximos díes a los docentes d’Infantil y Primaria, primeros en retomar l’actividá col alumnáu. El criteriu de los técnicos de Salú Pública podría aconseyar repitir estes pruebes a lo llargo del cursu en casu de necesidá.

Esti cursu tamién van funcionar servicios esenciales como’l comedor y el tresporte escolar, nos que se van estremar les midíes de prevención ya hixene. Tamién va haber actividaes extraescolares, siempres que cumplan un protocolu específicu ellaboráu por Salú. A la inversión estraordinaria de más de 30 millones en personal docente súmense esti cursu les partíes necesaries p’atender otres necesidaes organizativas derivaes del covid-19, como la llimpieza, la señalización y adecuación d’espacios y la compra de mázcaros y otros equipos de protección individual pa los centros. Una parte importante de les inversiones, más de 3 millones, van emplegase en siguir reforzando la dixitalización del sistema. D’esta manera, van alquirise nuevos dispositivos portátiles que van tar a disposición del alumnáu que lo precise.