El Centru de Crisis para Víctimes d’Agresiones Sexuales asistió dende la so apertura en payares de 2020 hasta’l pasáu 30 de setiembre a 425 muyeres, de les que 283 yeren víctimes de dalgún tipu de violencia (241 por violencia sexual y 42 fueron derivaes a otros recursos del Principáu) y 142 familiares o persones allegaes. Amás, en 2022 l’atención aumentó un 12,5% sobre l’exerciciu anterior.

Asina, nos dos primeros años del recursu abriéronse 241 espedientes a muyeres que cumplíen criterios d’intervención n’el mesmu centru de crisis: 182 mayores d’edá, con edaes entendíes ente los 18 y los 69 años (con una media de 35) y 52 menores (con una media de 15 años). D’elles, 152 muyeres y neñes, un 63%, sufrieren violencia sexual menos d’un añu antes d’allegar al equipamientu y otres 89, nun períodu anterior.

La directora xeneral d’Igualdá, Nuria Varela, y la coordinadora del centru, Victoria Carbajal, presentaron güei en rueda de prensa’l balance de los dos primeros años del centru, qu’emprestó serviciu a una media de 20 persones al mes.

Tocantes a la tipoloxía del delitu –conforme al Códigu Penal vixente a 30 de setiembre, antes de la entrada a valir de la Llei 10/2022, de 6 de setiembre, de Garantía Integral de la Llibertá Sexual- atendiéronse los siguientes:

– Agresión sexual: 142 casos (59%).

– Abusu sexual: 29 casos (12%).

– Abusu sexual na infancia: 54 casos (22%).

– Acoso sexual: 16 casos (7%).

Per otra parte, un 74% de les víctimes presentó denuncies poles agresiones sufiertes. Amás, un 63% de les muyeres qu’exercen el so derechu a l’acusación particular facer con abogaes y abogaos de los colexos profesionales del Principáu, colos que la Dirección Xeneral d’Igualdá robló un conveniu pa ufiertar esti serviciu gratuitu.

El centru empresta atención a toles muyeres que sufren xuna agresión sexual n’Asturies. D’esta miente, nos dos primeros años d’actividá, el 77% de les víctimes teníen la so residencia nel Principáu, ente que el 17% restante careció l’agresión mientres la so estancia na comunidá por vacaciones, visita, turismu o estudios. Coles mesmes, el 82% de les muyeres atendíes son españoles y el 18%, d’otres nacionalidaes.

Al respective de el agresores, el 90% son persones conocíes de les víctimes y un 80% son españoles. La media d’edá de los victimarios identificaos ye de 35 años.

L’equipamientu pioneru entró en funcionamientu en payares de 2020 coles mires d’ufiertar acompañamientu afechu a les demandes, necesidaes y tiempos de cada usuaria. D’esta miente, el centru cunta con un equipu de siete psicólogues y siete abogaes, amás de la coordinadora. Como novedá, el pasáu mes el centru incorporó un equipu esclusivu p’atender a les víctimes menores d’edá, formáu por una psicólogu y xuna abogada.

Nos dos años de funcionamientu del recursu, la Dirección Xeneral d’Igualdá impulsó alcuerdos y protocolos colos colexos de l’abogacía d’Uviéu y Xixón, los colexos de procuradoría, los cuerpos y fuerces de seguridá, los servicios sanitarios y los medios de comunicación, col fin d’emprestar una atención integral a les víctimes y ameyorar el tratamientu de les agresiones en prensa, radio y televisión.

El centru de crisis habilitó’l teléfonu 677 985 985, que ta disponible 24 hores, tolos díes del añu, pa l’atención a les víctimes, tanto por llamada como por mensaxes de testu y whatsapp.