El Gobiernu d’Asturies definió los cinco ámbitos nos que va centrar la Estratexa d’Especialización Intelixente (S3) hasta 2027. Agroalimentación, avieyamientu activu y saludable, patrimoniu y biodiversidá, enerxía y circularidá ya industria intelixente y resiliente son los sectores sobro los que se va asitiar el tresformamientu económicu del Principáu y van concentrar los proyectos d’I+D+i colos que la comunidá va tratar de ser competitiva n’Europa.

La Conseyería de Ciencia, Innovación y Universidá, col sofitu del Institutu de Desenvolvimientu Económicu del Principáu (Idepa), ellaboró un documentu que se va alzar al Ministeriu d’Asuntos Económicos y, darréu, a la Unión Europea. L’apartáu correspondiente a los ámbitos d’especialización presentóse esta mañana al Conseyu Asturianu de Ciencia, Tecnoloxía ya Innovación (CACTI), que los sos miembros participaron na preparación de cada sección.

La S3, que sustitúi a la RIS3, va ser la estratexa que tien de marcar el cambéu del modelu granible na rexón, de la mano de la ciencia y de la innovación, y siguiendo les directrices que marca Europa escontra una Asturies verde y dixital. El documentu inclúi 10 llínees d’actuación, dos per ámbitu, y 22 retos, coles mires de concentrar la inversión de fondos en proyectos a mediu y llargu plazu que xeneren altu valor añedíu y empléu calidable.

Agroalimentación

L’oxetivu ye convertir Asturies nun referente estratéxicu de producción agroalimentaria verde y dixital. Ente los retos, impulsar los alimentos asturianos, saludables y seguros, con llínees personalizaes pa distintos sectores, cultivu in vitro, y técniques de caltenimientu y envasado con bioplásticos; enllantar servicios sello Asturies que sían referentes y xeneren nuevos empleos; recuperar races ganaderes autóctones y variedaes locales de frutes y hortolices; llograr una esplotación sostenible de los recursos agrarios y pesqueros ya impulsar el bancu de recursos xenéticos del Principáu.

Avieyamientu activu y saludable

Afítense como retos el desenvolvimientu de productos pa prevenir y tratar enfermedaes con alta prevalencia n’Asturies, la investigación, analís y control de pandemies; el diseñu de sistemes de diagnósticu precoz qu’incluyan la intelixencia artificial y l’especialización rexonal n’investigación biomédica.

Patrimoniu y biodiversidá

Los principales oxetivos consisten nel caltenimientu d’ecosistemes naturales de fauna y flora montesa, con especial fincapié nes acciones que puedan frenar la perda de biodiversidá, y l’esplotación sostenible de los recursos naturales. Otres de les llínees d’actuación son el patrimoniu históricu y artísticu, la inclusión d’Asturies como destín turísticu intelixente y la dixitalización como clave na industria creativo.

Enerxía y circularidá

Facilitar la transición enerxética n’Asturies, con un consumu eficiente y producción d’enerxía llimpia pa la industria ye unu de los principales fines. Una de les llínees d’actuación escuerre convertir la comunidá en centru de producción y esportación d’hidróxenu, aprovechando los puertos. Amás, inclúyese la movilidá sostenible, al traviés del vehículu eléctricu, y l’eficiencia enerxética na construcción.

Industria intelixente y resiliente

Les llínees básiques centrar na competitividá del productu industrial, poniendo’l focu na especialización rexonal na fabricación de grandes estructures y componentes metalmecánicos. Ente otros retos figura’l diseñu de productos más llixeros, reciclables y con meyor respuesta a la temperatura; l’apueste pola fabricación intelixente y l’impulsu a les tecnoloxíes de fabricación aditiva.

El conseyeru de Ciencia, Innovación y Universidá, Borja Sánchez, intervieno de forma telemática na presentación y refirióse a la S3 como la vía qu’habilita pa “recibir fondos Feder, qu’escuerren que la economía basada na conocencia impulse’l camín escontra l’Asturies más verde, más dixital, más saludable y más inclusiva”.

Nel actu intervinieron tamién el directores xenerales d’Innovación, Iván Aitor Lucas, y d’Universidá, Cristina González; la directora del Idepa, Eva Pando; el rector de la Universidá d’Uviéu, Ignacio Villaverde, y representantes de cada grupu de trabayu.