El Conseyu de Gobiernu solicitó güei al Partíu Popular que llevante’l so vetu al techu de gastu y la sienda de déficit aprobaes el martes pol Conseyu de Ministros. De volver bloquiar estes propuestes, Asturies va perder 60 millones de recursos presupuestarios. “Namás pidimos un xestu de responsabilidá y de compromisu cola nuesa comunidá”, manifestó’l conseyeru de Facienda y voceru del Executivu, Guillermo Peláez.

El Conseyu de Ministros afitó los mesmos llendes que yá plantegara en xunetu y que fueron refugaos nel Congresu polos votos del PP, VOX y Junts, la formación que lidera Carles Puigdemont. Nel casu de les comunidaes autónomes, el techu de déficit afitóse nel 0,1% del Productu Interior Brutu (PIB) pa trés años: 2025, 2026 y 2027.

Esi tope supón más marxe presupuestariu pa toles comunidaes. En concretu, dos décimes más, yá que’l tope actual ye’l 0,1% de superávit. Conforme a los cálculos de Facienda, esa diferencia equival a unos 60 millones más.

La decisión del Executivu central precisa’l refrendo de les Cortes. De lo contrario, van permanecer vixentes les llendes previstes. “Les consecuencies práctiques van ser que nun habrá presupuestos estatales y que, amás, Asturies va sufrir una amenorga importante de recursos. Pa facenos una idea, y agora que ta empezando’l cursu, pensemos na relevancia de cuntar con 60 millones más p’ameyorar la educación pública”, esplicó’l voceru del gobiernu.

Guillermo Peláez tamién alvirtió que’l próximu presupuestu tendrá de tener en cuenta más condicionantes. Per un sitiu, amenórguense los ingresos qu’apurre l’Estáu –la lliquidación de 2022 va menguar unos 240 millones- y, per otru, mengüen los fondos europeos –otros cerca de cien millones menos, correspondientes al Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR). En total, son alredor de 400 millones, si-y sumamos los 60 que tán en tema.

“Nesi contestu, disponer de 60 millones más o menos ye una variación bien notable que va incidir tanto sobre la calidá de los servicios públicos como sobre la inversión. Cuando apelamos a la responsabilidá del PP nun pidimos que faiga un favor al Gobiernu del Principáu, sinón a Asturies”, aseguró’l titular de Facienda.