– Los 278 quemes forestales rexistraos del 29 de marzu al 9 d’abril afectaron a 32.000 hectárees de 51 conceyos y causaron daños de considerancia en montes, camperes, cultivos y servicios
– El Principáu aprueba l’espediente que va dexar llanzar ayudes para prevención y reforestación destinaes a empreses y particulares
– L’Executivu avanza na reorganización de les Bripas y de la Guardería del Mediu Natural col fin de reforzar dambos servicios y amontar la seguridá
El Gobiernu d’Asturies alcordó güei solicitar al Conseyu de Ministros la declaración de la comunidá como zona afectada gravemente por una emerxencia de protección civil –lo qu’antes se denominaba zona catastrófica-, de resultes de los 278 quemes forestales rexistraos dende’l 29 de marzu al 9 d’abril. Los fueos afectaron a 51 conceyos y 32.000 hectárees. L’aprobación de la declaración per parte del Executivu central dexaría aportar a distintes llínees d’ayudes.
El Principáu sostien que los perxuicios causaos pola fola de quemes xustifiquen sobradamente la solicitú. Asina, detalla que se producieron daños de gran considerancia en mases arbolaes de rexeneración natural y repoblación forestal, tanto en terrenes d’utilidá pública como en montes vecinales en mano común y privaos.
El fueu, abonda’l gobiernu, tamién afaró zones de carba, pacional y cultivu, de cuenta que provocó graves perdes en pación, madera, reserves y cotos de caza, na collecha de castañes y setes, y na producción ganadera y de miel.
Les consecuencies de les quemes tamién se fixeron notar n’infraestructures, equipamientos, instalaciones y servicios, con series perturbaciones pa la vida de la población: hubo cortes de carreteres, desprendimientos, cayida de tendíos eléctricos y de telecomunicaciones ya interrupciones del suministru d’agua, ente otros problemes.
Tou esti catálogu de daños, que la so valoración entá nun foi concluyida, motiva la solicitú del Executivu autonómicu.
Amás d’esti pidimientu –que yá fuera adelantráu pol presidente, Adrián Barbón-, el gobiernu avanza n’otres midíes previstes nel plan de choque pa encarar les consecuencies de les quemes.